tisdag 31 maj 2011

Shopping, får man lov att ha det som intresse?

Då är dagen kommen när det är dags att check ut från sjukhuset, äntligen kommer moffa hem igen! Det har gått bra att vara ensam i lägenheten men det blir ju lite tyst på kvällarna när Oliver gått och lagt sig, och med ny sovrutin nattar jag honom halv sju :)
Back on track!

Igår blev det lite shopping innan vi drog iväg till sjukhuset för att besöka morfar. Det blev inte så mycket till Oliver igår, bara ett par skor :) Hehe nu har han nog skor så att han klarar sig! Däremot blev det lite shopping till pappa Abbe :) Men det kan vi ju inte visa här på bloggen för då blir det ju ingen överaskning! Jag älskar verkligen att shoppa, inte bara till mig själv och Oliver utan även till pappa Abbe. Förut när jag arbetade mycket i Singapore och Dubai så kom jag alltid hem med massa presenter till Abbe, nu blir det inte lika många som då eftersom det finns en till liten herre att shoppa till och man ska ju få hem allt också!
Snygga pikétröjor till killar

Jag tror att det finns många som har åsikter om att handla dyra kläder till ett barn, behöver verkligen en bebis på 7 månader ha en Ralph Lauren piké?  Nä kanske inte men gillar man deras kläder, varför inte? Vi har alla olika intressen, jag har shopping som intresse och andra har tex bilar, ridning, husdjur eller annat som kostar pengar. Jag unnar mig aldrig att åka t ex på spa eller liknande utan jag föredrar att lägga en del av våra pengar på vår son och köpa fina kläder :) Det finns så många fina kläder och just de märken som faller i min smak är lite dyrare. Sedan kan även jag vara nöjd med kläder från Lindex, Kapphal osv, Kapphal har faktiskt grymt snygga jeans och skjortor till grabbar! Men jag vill gärna komplettera med lite andra roliga märken som t ex P&P, Rockafella, Nova Star, RL, Lacoste, Small Paul, Converse, Levis osv. Det finns även andra märken som Scotch & Soda och Hackett, sedan har min shoppingtokiga bästis tipsat mig om Cheap Monday som också har fina kläder till barn. Ni ser, det finns mycket fint till våra älskade barn!
Igår fick jag många bra tips från pappas rumskamrat på sjukhuset som bor i Kapstaden, det finns ju hur mycket som helst att se och shoppingcenter finns det överallt tydligen! Det finns även outlets som jag gärna skulle vilja åka till, t ex finns det en Levis & Converse outlet utanför kapstaden men dessa ligger oftast i lite sämre kvarter och eftersom jag inte vill dra med mig Oliver dit och inte har Abbe med mig så får vi betala lite mer i vanliga affärer istället. Vi ska inte hitta på några tokigheter här inte!
God morgon Cape Town!

2 kommentarer:

  1. Om ni visste vad glad jag är att ni finns.

    Moffa

    SvaraRadera
  2. I hear ya sista! Säger samma sak, vi har ju inga direkta andra kostsamma hobbysar så då skadar det väl ingen att vi råkar lägga lite och ibland mycket pengar på våra små. Haha, jag visste att Oliver skulle bli fin i ett par Cheapisar:) Love you guys!

    SvaraRadera