lördag 28 maj 2011

Så mycket bättre!

Man blir trött av att vara på semester!

Tänk vad många fördelar det finns med att vara utomlands, varför bor man egentligen i Sverige när det finns så många underbara länder? Den frågan ställer jag mig ofta, men det är väl en trygghet att vara i Sverige nu när lilleman finns i våra liv. Annars hade det nog snart varit dags att bege sig utomlands, det finns betydligt fler fördelar än nackdelar att bo i ett varmare och roligare land :))
Love his biscuits

Det är första gången jag är utomlands sedan Oliver kom, och därmed är det första gången jag kollar på bebiskläder, skor, blöjor, mat, snacks etc utomlands. Till och med maten och snacken är roligare än Sverige. Hihi igår hittade jag
Frukt i maten är något Oliver gillar
Vet inte om jag är så pigg på att hålla med på sista punkten, rek. att amma i 24 månader:)
Kladdiga snacks men väldigt underhållande så värt allt kladd!
Olivers nya favoriter (riktigt goda riskakor)

I dag har vi bara slappat hemma och varit hos morfar på sjukhuset. Vi bakade en kaka och tog med oss gott fikabröd som uppskattades av morfar. Kakan heter numera "Kaka a la Johanna", även fast min mamma alltid bakade den goda kakan med vanligfyllning när jag var liten så är det Johanna som gav mig receptet och därmed namnet. Fantastisk god kaka är det i alla fall, speciellt om den får stå ett dygn i kylskåpet. Eftersom det inte finns kaffe att få på avdelningen där pappa ligger fick jag gå till restaurangen för att köpa, han som ägde restaurangen blev genast Olivers kompis och gav honom en godisklubba. Och jag tänkte direkt, nej det får han ju inte äta för det är bara SOCKER... Men han var så gullig och snäll mot Oliver och hade redan öppnat klubban och gett den till honom så det var bara att hålla god min och tänka vi slänger den när vi går ut. Oliver stoppade klubban glatt i munnen och njöt verkligen av allt SOCKER medan jag hade ångest ångest ångest :) När vi kom ut tog jag klubban från Oliver och sa att han får allt vänta minst 2 år till innan det är dags för godis. Han tittade lite fundersamt och undrade nog om han skulle få tillbaka klubban men tråkig mamma som jag är blev det inge mer klubba för Oliver. Efteråt tänkte jag, hur farligt var det egentligen. Man har en förmåga att förstora upp allt, tror inte att det lilla socker som han fick i sig gjorde någon större skada:) Hihi han däckade ändå klockan halv sju!
Gottigott med klubba!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar