måndag 16 maj 2011

Three days to go and then we are off to Cape town

helt otroligt men sant, om tre dagar reser vi och om fyra dagar är vi i Kapstaden med morfar. Helt otroligt men sant!!! Det händer så mycket roligt i våra liv just nu och vi är sååå lyckliga alla tre, lite svårt att få utförliga svar från Oliver men han ser i alla fall väldigt lycklig ut:) Nu ska vi först tillbringa tre härliga veckor hos morfar, i en stad som är av många klassad som världens bästa turiststad. Det ska bli helt underbart!! När vi kommer hem är den fyra månaders väntan på att få flytta till huset nästan över, bara 10 dagar återstår:) Det ska bli så himla roligt och så spännande att få flytta till ett eget hem. Ett hem där du får göra precis vad du vill, och ha det som man vill. Längtar jättemycket nu!!!
Gåstol is da shit!
Off we go!
Idag har vi haft fullt upp jag och Oliver, lite för mycket kände jag när jag för en halv timme sedan kom hem från HLR kursen. Känner mig nu helt utmattad och längtar efter att gå lägga mig och sova. Idag var det fortsättning på HRL kursen, väldigt givande kurs. Väldigt nöjd med alla information och tips vi har fått, i fall något skulle hända. Ett stort + till Lisbeth som höll i kursen, röda korset kan sin grej!
Man bara smälter, vårt lilla charmtroll charmar många ska ni veta!
Idag har Oliver nästan sagt pappa, pap pa säger han eller något likande man hör i alla fall tydligt bokstav P :) Gullunge. Vi får se om jag lyckas få med det på film imorgon:) Jag har en här hemma som skulle bli väldigt stolt att höra det. Men vi har i alla fall konstaterat att första ordet han sagt är tack tack och därefter blir det hej men Oliver säger hei :) Nu får vi väl se till att nästa ord blir mamma, det måste ju vara så att det är lättare att säga pappa än mamma, gud så många gånger man säger mamma men ändå så säger han pappa först. Hihi han är vår lilla härmapa :)

Oliver fick spendera förkvällen med morbror, moster och kusin Ida i slottskogsvallen när pappa tävlade i friidrott. Tack gulliga ni för att ni kunde se efter lilleman, hoppas att han var snäll och på gott humör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar