onsdag 4 maj 2011

Babysim!

Hallå mamma
Den här veckan har Oliver sådan tur att han får simma två gånger, idag och på söndag:) Det gick kalas på babysimmet idag, han höll ut i 30 minuter trots att han var lite trött! Vår lille herre är mycket piggare på dagarna än senare på em, så det är tur att vi badar kl 17 och inte senare, då hade han nog haft svårt att hålla ut. Idag har Oliver dykt, sjungit och simmat med pappa, det är numera bara pappa Abbe som är i vattnet! Vi tycker att det fungerar bra och Oliver verkar trivas mycket bra med upplägget!
Vi säger Hej, inte alls en låt som går på repeat i huvudet!

Idag fick Oliver sitt andra vykort, all the way from Thailand! Hans lilla kompis Wera-Nicole hade skickat det till honom, tack söta Weris! Imorgon kommer hon ÄNTLIGEN hem efter att ha varit i Thailand i två månader. Oj vad vi har saknat henne och resten av familjen, det är absolut dags för en playdate för våra barn snart snart snart!! Känner att jag även behöver en mamma mia dos väldigt snart!! Miss u girlfriend!!

Reseplaneringen fortsätter här hemma och idag har jag suttit och kollat på Outlets runt Kapstaden, hittat en som ser att vara bra men får inte riktigt fram alla märken som finns där. Det fanns i alla fall en del sportmärken och nya träningskläder behövs absolut så dit får det allt bli ett besök. Men upplägget blir att vi börjar med sightseeing med moffa och sen får vi shoppa. Det ska bli häftigt att kanske få se valar och delfiner, det börjar bli säsong får dessa underbara varelser. Det var länge sedan jag såg framemot till en resa som jag gör nu, har ju haft turen att få resa en del i mitt liv men det här är lite extra spännande. I dessa länder har jag bland annat varit i; Singapore ett x antal gånger, Malaysia, Bali, Australien, Oman, Dubai ett x antal gånger, Bahrain,  Filippinerna, Turkiet x antal gånger, Shanghai x antal gånger, London, USA, Amsterdam, Spanien osv men det var såååå länge sedan jag åkte till ett helt nytt land. Älskar verkligen att resa och det kommer vår älskade son snart också att göra! Efter Sydafrika är det dags för vår lilla familj att utforska Europa, drömmen att få åka till Italien är stoooorrr och NY såklart. NY är väl egentligen alla tjejers dröm, få lite Sex & The City känsla och dricka riktiga cosmopolitans..mmmm vad gott!

2 kommentarer:

  1. Malin!" vi åker till NY och shoppar loss! Ojojoj vad pengarna skulle rulla så:)

    SvaraRadera
  2. Haha eller hur gumman, tänkte på det. Det är nog farligt att släppa loss oss i NY:)Men jag tycker allt att vi ska åka, bara du och jag..no kids allowed:)

    SvaraRadera