fredag 27 maj 2011

Babymodell!

Min lilla modell!

Idag när vi besökte Howard Center vid sjukhuset fick jag en förfrågan om jag tänkt på att låta Oliver bli babymodell, det är ju inte direkt något jag har tänkt på. Men vi kanske ska ta och flytta till Kapstaden och hoppas på att Oliver en dag blir fotomodell :)) Nä skämt åt sido, tjejen jobbade för en modellagentur här i Kapstaden och kom ursprungligen från London men bott mesta delen av sitt liv  här. Hon sa att det finns inte många bebisar här i Kapstaden som har sådan utstrålning och leende som Oliver har, man blir ju inte annat än stolt!! Jag tror att Olivers klädstil och ansikte går hem här i Kapstaden för så mycket beröm och kommentarer jag fått sedan vi kom hit har jag aldrig fått. Men visst vet jag att han är en underbar liten kille! Det blev i alla fall ett nej från min sida, vi är inte redo att exponera vår lilla kille och sedan så bor vi ju faktiskt inte i Kapstaden..blir lite jobbigt att pendla:)
En liten prick som saknar sin pappa

Innan vi besökte pappa/morfar på sjukhuset blev det en liten shoppingrunda för mig :) Hittade faktiskt lite fina nya kläder, undrar varför jag har lättare att hitta fina kläder utomlands? Kanske för att utbudet är roligare än hemma, så är det nog! Efter lite shopping åkte vi till sjukhuset för att umgås med moffa, som tyckte det var mycket trevligt med lite besök. Det går framåt och han gör framsteg för varje dag, redan uppe på fötterna! Nu hoppas vi på att han snart kommer hem så vi får pyssla om honom lite.
Oliver tyckte det var väldigt spännande att få vara i moffas säng på sjukhuset, fanns mycket att se och röra!
Utsikt från sjukhuset
Liten del av sjukhuset

Nu blir det fredagsmys med mig själv, Oliver gjorde kväll tidigt så nu ska jag slappa framför någon bra film med ett glas rött och lite god mat. Trevlig fredagsmys på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar