tisdag 24 maj 2011

Skimmad och vänstertrafik, de ni!

Jajemen nu har det skett, mitt kort blev skimmat mitt på blanka dagen här i Kapstaden!! Lite läskigt är det allt, när man stått face to face med den som skimmat kortet, bilden försvinner inte riktigt :( Men tack vare en snabb och trevlig sydafrikansk manager på Pick n Pay som sa till mig att spärra kortet direkt blev jag inte så många kronor fattigare men däremot utan VISA kort. Ringde direkt min bank hemma och spärrade kortet, dem hade inom 10 min hunnit göra tre försök att ta ut pengar. Sammanlagt blev det en summa på 1000kr, Paul som arbetade på Pick n Pay berättade att dem hade fått tag på registreringsnr på bilen och bra bilder så nu är polisen ute och letar! Men mitt VISA kort är ett minne blott men förhoppningsvis får jag i alla fall tillbaka pengarna när jag är hemma i Sverige igen! Det värsta av allt var att killen som skimmade mitt kort var hur trevlig som helst, men ack vad fel jag hade!
Brottsplatsen!

Gjorde även ett försök att göra en polisanmälan i Kapstaden men det gick inge vidare så jag får se vad banken i Sverige säger, förhoppningsvis slipper jag att göra en amälan här...kändes inte värt besväret just då men måste erkänna att jag blev lite trött efter allt som hänt.

Vid två tiden körde vi pappa till sjukhuset och imorgon bitti stundar operation. Så idag har jag och Oliver kört vänstertrafik och det gick galant. När man själv tänker vänstertrafik så känns det skit krångligt men när man väl kör så var det inte alls svårt, och vi hittade hem till lägenheten igen. Så nu vet vi att vi klarar av att åka och hälsa på moffa på sjukhuset på torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar