onsdag 11 maj 2011

Tack tack!

Det är precis vad vår lilleman kan säga, hur go kan man bli egentligen. Han är verkligen vår lille charmör!! Varje gång jag ger Oliver något så säger jag tack, så att han ska lära sig när han blir äldre hade jag tänkt. Men nu när jag säger tack eller tack tack så härmar han mig, helt otroligt men sant det finns videobevis :)

Idag har Oliver hjälpt mamma att flyttpacka och det tyckte han var väldigt skoj, att en kartong kan var så underhållande och rolig. Det är lätt att underhålla lillskrutten ibland och det är bara att njuta och vara glad så länge han tycker det är skoj.

Vi har även hunnit med babysim idag, och Oliver verkar gilla det mer och mer. Han plaskar, skrattar, ler och är på gott humör under hela simlektionen. Idag har vi dykt flera gånger och även själv från kanten, han har blivit en riktig liten fisk. Ryggsim måste vi ju säga att han är grym på :) 
Jag simmar helst på egen hand!
Imorgon är det dags för sista sångstunden innan vi åker till Kapstaden, vi kanske kanske hinner att gå nästa vecka men det tvivlar jag på att vi gör. Då gäller det att ha packat och klart onsdag kväll, och med alla annan packning som skall göras har jag svårt att tro att jag hinner men man vet aldrig!! Efter det ska vi hem till Johanna för lite mamma lunch och fika, och så får barnen leka och busa. Hihi Oliver brukar vara helt slut efter torsdagar, det brukar nämligen bli heldagar :)

1 kommentar:

  1. Oliver nu har du en bra början om man lär sig säga tack och godmorgon då har man kommit lång i livet.
    Men det tar ett tag till med godmorgon.
    Du är jätte duktig.
    Men din kusin Ida är också en riktig pratkvarn.
    Men ni har ju vad ni brås på ett gäng pratkvarnar för att inte tala om mormor den du pass på.
    Mormor vi vill se dig vinka.

    Kram
    Morfar

    SvaraRadera