fredag 20 maj 2011

Äntligen är vi här!

Väntar på att få gå ombord på planet i London!
Nu är vi här, och vi har det underbart hos moffa!!! Efter en lång resa som ändå kändes kort, har aldrig varit med om att en resa gått så fort :) Oliver borde fått en guldstjärna när vi landade i Kapstaden för han skötte sig utmärkt under hela resan, det är inget som kunde gått bättre. Jag var en stolt och glad mamma när vi landade i Syd Afrika, vilken liten kille vi har.  Men vilken härlig stad och trevliga människor, här hade jag kunnat bosätta mig med min lilla familj. Abbe skulle verkligen älska Kapstaden, han är lite svårflörtad när det gäller resemål och jag ska vara glad om jag någonsin kommer att få se Thailand :) Men jag vet att han skulle älska det här, picky som han är! Oliver och mamma saknar redan pappa Abbe och önskar att han kunde varit med oss, men han får hänga med nästa gång istället.
Lite extra lyx när man är ute och reser, blandsaft det var gott det!
Vi landade kvart över tio imorse och sedan har timmarna gått fort. Vi började dagen med en mysig förmiddag ute i solen på moffas stora balkong, 25 grader och sol...det ni!!! Morfar hade fixat så mycket fint till lilleman som han provade med glädje, här kommer Oliver och jag att få underbara veckor. Efter mys på balkongen skulle moffa jobba lite och träffa en arbetskamrat och då passade jag och Oliver på att besöka Waterfront's shoppingmall :) Vagnen behövde faktiskt ta sig en provtur så vi vet att den fungerar, och den fick mvg! Love it! Och det fick även shoppingmallet nere vid vattnet. Därefter blev det lite besök på apoteket och mataffären, så mycket roligt att titta på. Hemma är det så stelt och tråkigt på apoteken men utomlands finns det så mycket roligt att titta på :)
Ville gärna smaka på mammas vatten!
Redo att kliva på planet till Kapstaden!
Eftersom lilleman var ganska trött efter resan beslutade vi att äta inne idag, vi har beställt mat från Ocean basket :) Massa god seafood och det ska vi nu avnjuta med ett glas vin. Har inte fått in bilderna från vanliga kameran än så ni får nöja er med Iphone bilder så länge. Trevlig fredag på er alla!!
På gott humör efter en lyckad natt på planet!
Kallt som vanligt på planet, tur att munkjackan var med!
 
Syn när vi klev ut från flygplatsen, så fint!
Lite sightseeing på väg till Waterfront
 Lite plumsig efter två flygningar men moffa var en rolig prick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar