måndag 23 maj 2011

Baba

Jag gick länge och funderade varför alla säger baba till Oliver men nu vet jag äntligen vad det betyder baba=bebis :) Hur svårt var det egentligen. Så här i Kapstaden är Oliver en baba! Men oj vad mycket uppmärksamhet han får av alla människor här, och han älskar det. Oliver tycker det är väldigt spännande med alla sydafrikaner som pratar med honom, lilleskrutten är helt slut på kvällen efter en dags händelser. Och sover väldigt bra på natten, somnar runt 19 och vaknar vid 05-06 för lite mat, sedan somnar han gärna om en timme eller två. Vi ska verkligen inte klaga för vi har det helt underbart.
Oliver gillar sin nya fina resevagn!

Efter tre härliga dagar i Franschhoek är vi nu tillbaka i Kapstaden igen, vi har verkligen haft det helt fantastiskt. Vilken fin vingård vi bodde på, och inte tala om service, mat och vin! Deras egna vin är riktgit gott och som en liten present innan vi åkte fick vi med oss 4 flaskor hem. Oliver blev populär bland personalen och vid frukost kunde mamma njuta fullt ut då de gärna ville hålla och gå runt med Oliver.
Liten & rolig marknad i Hermanus, lite fynd gjorde jag allt!
Hermanus utan valar

Igår hann jag aldrig blogga då vi var borta på en utflykt till Hermanus, en liten by utanför Franschhoek. Där blev det lite shopping och god lunch med härlig utsikt över indiska oceanen. Under juni och november söker sig stora valar dit för att kalva, vi såg tyvärr inte några valar men vi hade ändå en trevlig dag! Därefter åkte vi tillbaka till vingården och hade en mysig kväll med god middag och goda viner.
Ett glas gott rosé med underbar utsikt
Mammas kille som saknar sin pappa väldigt mycket ♥
Pappa I miss u!!
Imorgon åker pappa/morfar till sjukhuset och då blir vi själv i några dagar, vi får se hur vi klarar oss men det ska förhoppningsvis gå bra :) Vi ska även lära oss att köra vänstertrafik imorgon så det ska bli spännande! Men som jag brukar säga ibland, klarar man att köra i Dubai då klarar man köra nästan överallt:) Någon gång ska alltid bli första gång! Uppdatering hur det gick kommer självklart imorgon. Nu får vi hålla tummarna för onsdag då det är dags för operation, men vad kan gå fel med erfarna läkare och bra sjukhus!
Det var inte helt fel att avsluta kvällen med ett varmt bad på vingården!

3 kommentarer:

  1. Åhh vad mysigt ni verkar ha gumman! Kan tänka mig att ni riktigt stormtrivs i Sydafrika! inte illa med att bo på en vingård!! sydafrikanska viner är superb!! Roligt att hänga med moffa hela dagarna för Oliver! Haha kan tänka mig att du redan har hittat ett och annat att shoppa, det måste finnas hur mycket som helst där! Saaaaknar er båda två! Ha det fortsatt underbart, vi är väldigt avis här hemma så ses vi till migdsommar förhoppningsvis, vi kommer komma, kan inte hålla mig från att träffa er! Massor av pussar och ge Oliver en stor bamsekram från mig!! Massa kärlek!

    SvaraRadera
  2. Vi ska verkligen inte klaga, vi har det underbart. Ska bara få till min kamera så jag får till lite bättre bilder, har inte med min dator så jag måste försöka lägga över bilderna i pappas dator:) Får köra Iphone bilder så länge, det fungerar ju så länge! Visst finns det saker att shoppa, tyvärr så missar jag den stora leveransen Small Paul den 15 juni. Hittade en affär med Paul Frank men nästan alla små storlekar är slut :( Jaja det finns ju andra saker att shoppa!! Haha jag har ställt in mig på att ni KOMMER på midsommar :))) Så nu hoppas jag att ni gör det. Har ni tittat på lägenhet?? Såg något om det på bloggen..berätta berätta berätta!! Vi måste ses snart snart gumman, vi har Mia, Wera och Robert abstinens. Pussa min söta guddotter från mig. Puss puss

    SvaraRadera
  3. Hihi, uppdatera bloggen Malin!! vi väntar ju! jaaa vi har också abstinens efter er hjärtat! Ja vi kommer komma på midsommar vem kan tacka nej till midsommar i göteborgs skärgård....inte vi gamla göteborgare som vi är:) Näe missar ni Small Paul men det finns nog så mycket annat du kan shoppa, åhh vad avis jag blir, här hemma är det jättetrist väder! Lägenheten var sådär, blev lite dyr så vi avstår men vi letar på allvar nu, det börjar bli lite trångbott:) Puss på er, hoppas ni får en fantastisk dag!

    SvaraRadera