onsdag 25 maj 2011

Google min lilla vän!

Vad hade jag gjort utan google?? Nu när vi är i Kapstaden är det den perfekta sökmotorn för mig, hur hade jag annars hittat alla shoppingställen och marknader?? Jag älskar nya platser men nackdelen är att man inte känner till allt. När jag t ex åker till Dubai då vet jag nästan vad alla shoppingmalls heter och hur man tar sig till dit, men här är jag liksom nollställd :) Men tack vare min lilla vän google ska jag nog ha lärt mig en hel del om Kapstaden innan det är dags att åka hem igen!
Poolen vi inte har vågat oss på än:)
Utsikt från balkong
Table mountain, utsikt från balkongen andra sidan


I dag har jag och Oliver varit och shoppat, vi hittade lite saker till pappa Abbe och Oliver men inget till mig själv. Det blir lite begränat när man har med sig Oliver, det är inte alla provrum som man får plats med barnvagn :) Så idag har vi varit ute och virrat i vänstertrafiken igen men det gick lika bra som igår, lite märkligt är det allt att växla med vänster hand :)
Hej Hej mamma!

Fick för några timmar sedan ett samtal från sjukhuset från doktorn som opererat pappa/morfar, operationen har gått bra och nu vilar morfar på sitt rum. Imorgon ska vi åka en sväng till sjukhuset och hälsa på, vi får hoppas att han mår bra och orkar ta emot besök!

1 kommentar:

  1. Vilken härligt utskikt ni verkar ha! ta ett dopp vett ja, lilleman har ju gått i simskola:) fy va trist att kortet blev skimmat! jag fick tillbaka alla pengar när det hände i thailand. har ni varmt därnere? visst är det ingen tidsskillnad att tala om? Ta det lugnt i trafiken Malin ,vi vill ha hem er oskadda:) Puss på er bästa!! Saaaaknar er jättemycket här hemma!

    SvaraRadera