söndag 8 maj 2011

Åh så simmar vi!

Vilken mysig tjejträff vi hade igår, det var verkligen superskoj! Det var även tre små tjejer med på middagen, kändes faktiskt lite konstigt att sitta där själv utan Oliver men samtidigt väldigt skönt att bara få ha händerna fria och bara va. Det är ju trots allt inte ofta jag är ifrån lilleman och när jag väl är det så laddar man så mycket ny energi och är som en powermum efter :) Men visst saknade jag mina killar lite grann, det måste jag ju erkänna. Min älskade lilla brorsdotter var också med igår, världens goaste och sötaste tjej är det. Måste nog ta och låna hem henne en dag så Oliver också får mysa med sin kusse. Tack Emma för en supermysig kväll, det var verkligen jättetrevligt.
Myser lite med mamma innan det bär av till tjejerna
Fasters lilla hjärta!
Lite av det goda vi åt,en riktigt lyckad tapaskväll blev det!

Det märks verkligen att Oliver tycker det börjar bli roligare med babysim, idag blev det alla möjliga aktiviteter i badet och han klarade allt galant :) Vi hade ett om-sim att ta igen så vi passade på att göra det tillsammans med Olivers killkompisar! Nu är det bara två gånger kvar och sedan är det uppehåll över sommaren, vi ska anmäla oss till fortsättningskurs men vi har inte bestämt om vi ska gå eller inte än. Vi får se hur intresset från Oliver ser ut efter sommaren. Men han har lärt sig väldigt mycket på de två kurser vi gått, så det vore ju skoj att fortsätta.
I dag har det varit sommar i Hjuvik, vilket väder det har varit. Det är fortfarande 24 grader i skuggan och jättehärligt ute, åh om det kunde fortsätta så här hade jag varit väldigt nöjd. Jag är en sommartjej, gillar inte alls vinter..då vill jag helst fly utomlands!! Oliver har också fått varit ute hela dagen, och även fått sova ute i vagen. Sover som en prins utomhus!
Extra stolen är perfekt soliga dagar

Efter babysimmet och 300ml välling somnade lillskrutten gott i sin säng. Snart är den här helgen slut och vi ser framemot en ny händelserik vecka, den kommer att bjuda på lite allt möjligt. Förhoppningsvis hinner vi med några turer till gymmet, sommaren är ju snart här och än har jag inte nått mitt mål. Nu avslutar vi helgen med en smarrig pizza och ett glas rött!
Dyker från kanten
Simma med ring är väl ingen konst!

1 kommentar:

  1. Trevlig att se båda mina favoriter Ida och Oliver dom är för GOO.
    Men vem är simläraren måste nog säga att han är en av mina favoriter också.

    Trevlig värre.

    Morfar

    SvaraRadera