onsdag 1 juni 2011

Njuter i Kapstaden!

Oj vad vi har det bra här, varför går tiden så fort!! Men det kanske är tur att den gör det, för oj vad vi saknar pappa Abbe. Oliver får titta på bilder och videosnuttar av Abbe varje dag och han skrattar och blir jätteglad varje gång han ser Abbe på film. Han saknar nog sin pappa väldigt mycket, men snart är vi hemma igen! På fredag är det en vecka till vi kommer hem till Sverige igen.
On the road with mummy!
 
Snygga jeans som vi fyndade innan vi åkte till Kapstaden, nice fit!
Ny sysselsättning som är väldigt skoj tycker Oliver
Igår kom vi hem med två påsar med massa roligt i
Premiär för ett par av alla nyinköpta skor 

Vi trivs så himla bra här, jag gillar verkligen Kapstaden och hoppas att vi snart kan åka hit igen, men då tar vi med pappa Abbe. Det är så mycket som jag skulle vilja ta med mig hem, det finns ju bland annat väldigt många goda viner här och det är jättebilligt! Synd att man inte kan skicka hem viner, vi får väl passa på att njuta nu och sedan får vi längta massa innan vi åker hit igen.
Smarrigt rosévin som enbart kostade 22kr

Idag har jag och Oliver varit i Claremont, en liten förort som ligger utanför Kapstaden, jättemysig! Jag fick tips på att det skulle finnas många trevliga affärer där och det stämde. Jag är så fascinerad att det är så lätt att hitta, allt är så grymt bra skyltat. De som ansvarar för Göteborgs skyltning borde gå på kurs här, hemma är det usuelt. Lite konstigt att jag behöver en GPS hemma men inte här, en helt främmande stad och vänstertrafik.
 
Dagliga besöket hos morfar, check!
Vi fick aldrig med oss morfar hem igår men imorgon då jäklar kommer han med oss hem. Ska bli roligt att vi får några dagar tillsammans innan vi åker hem.
Nattinatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar