tisdag 14 juni 2011

9030

Det är i gram vad Oliver väger nu, inte så konstigt att jag tycker han börjar bli väldigt tung att bära på. Det är tur att han gillar att sysselsätta sig själv och inte bli buren så mycket, hihi men då hade jag kanske haft lite mer vältränade armar :) Han följer i alla fall sin kurva jättebra, tydligen kan man börja stanna upp i vikt nu pga att det är lite mer rörelser än tidigare, bra att veta om det skulle ske! Och hela 72 cm lång är lilleman. Det händer nya saker hela tiden och ibland är det svår att själv hänga med. Pratar som bara den, undrar vem han är lik:)

Om en vecka sitter jag och Oliver inte längre i Hjuvik vid köksbordet och bloggar utan då sitter vi på Låkebergsgatan..längtar så!!! Det känns lite overkligt att det bara är några dagar till flytt, som tur är har man en snäll bror som skall hjälpa oss att flytta. Vanligtvis brukar man ju få nycklarna innan helg men vi får snällt vänta tills på måndag då överlåtandet sker. Bara att få en större kyl och frys tycker jag skall bli lyxigt, att alltid kunna ha bullar och kakor i frysen utan att behöva bekymra sig om det får plats eller inte. Man vet ju aldrig när man får spontana besök!! Så nu kanske det är dags att köpa eller önska sig den efterlängtade Kitchen Aid som jag har gått och suktat på sedan jag såg Leila Bakar för x antal år sedan. Vilken lycka det skulle vara, det vore häftigt med en lite mer poppig färg men vi har kommit fram till att en svart skulle passa bäst i vårt nya kök! Jag vet ju att jag skulle använda den så den skulle ju definitivt inte bara stå och damma!


Nu när man ska flytta är det mycket man behöver, allt är inte nödvändiga saker men ett måste är en grind till trappen. Det dröjer nog inte länge tills Oliver kryper och då kommer vi behöva den, samt att vi har vänner som har barn som kan krypa eller gå. Någon som har bra tips på grind? Det finns ju inte bara en att välja på, dags att ge sig ut i grindvärlden också!

När vi var i Kapstaden fick jag besked om att jag hade blivit utvald av buzzador att testa barnmat från Néstle, sjötunga med potatismos! Jag har inte tagit mig tid att hämta paketet men nu är det på hemmaplan, verkar som en favorit hos Oliver..vi får se hur less han kommer bli efter 8-10 burkar :) Det kom 16 st burkar i lådan men som tur är ska man dela med sig till andra också! Allt som är gratis är roligt!

1 kommentar:

  1. Ja tiden går saknar er.
    Men att han pratar vet inte vem han kan vara lik!

    Kolla grindar www.barnnet.com tror det fanns lite att välja på där.

    Malin baka du så ordnar det sig med Kitchen Aid

    Kram
    Morfar

    SvaraRadera