onsdag 15 juni 2011

Smarrig frukost!

Nu när man kämpar mot mammakilona går det inte längre att smälla i sig smörgåsar varje dag till frukost, det får helt enkelt bli något jag får äta på helgen..lite lyx måste man ju få ha! Så numera så består min frukost av havregrynsgröt med skivade färska jordgubbar på, och tro det eller ej men det är så himla gott. Vi får se hur intressant jag tycker min nya frukost är i slutet av sommaren, får nog variera mig lite och äta yoghurt ibland. Lite dumt är att yoghurt inte mättar lika bra och gå runt och vara hungrig är inte ett alternativ för mig!

Lunchen är lika poppis..än så länge!
Annars tycker jag det går bra för mig, nu börjar ÄNTLIGEN min träningsvärk som kom i måndags försvinna och jag hoppas att det var första och sista gången jag fick så ont. Så därför har jag tagit det lugnt med löpning och istället hållt mig till promenader. Men senare i eftermiddag är det dags för ett pass igen om det nu inte börjar regna. Känns i alla fall skönt att komma igång igen med nyttigare mat och träning igen.
Ligger ofta och håller flaskan med en hand..tycker det ska vara jobbigare?!
Nu kommer Oliver kusin Ida på besök med min bror, så nu ska vi äta smarrig Ceasar sallad till lunch och så blir det lite fruktsallad efter. Gästerna får njuta av glass till medan jag få hålla mig till frukten! Sedan ska kusin Ida sova över hos oss i natt, ska bli väldigt skoj att bli tvåbarnsförälder för en natt!

1 kommentar:

  1. frukosten ståg ju god ut! Jordgubbar är perfekt! gott, nyttigt och fint bra kombo! hejja hejja malin!

    SvaraRadera