lördag 11 juni 2011

Fina bäddsoffor finns det?

Visst finns det fina bäddsoffor som inte ser ut som bäddsoffor men varför måste allt fint vara så dyrt är frågan? Eftersom så många nära och kära bor så långt bort skulle det vara väldigt praktiskt med en bäddsoffa för oss, visst går det bra med uppblåsbara madrasser och annat man kan sova på men det är skönt att slippa ha massa madrasser över hela huset :) Mio hade en jättefin soffa som vi gillade väldigt mycket men känner att vi vill fortsätta titta lite till innan vi bestämmer oss.
Oliver fick en fin keps av pappa från P&P när vi kom hem :)
Mina fina killar
När vi är ute och åker på helgerna brukar vi passa på att äta sushi på vårt favoritställe i Eriksberg, det var smarrigt. Me love Sushi! Efter god lunch blev det även en sväng till Media Markt och Elgiganten, nu när vi får större är mitt önskemål att vi skaffar en till tv. Vi behöver en på övervåningen och en nere :) Det blev inget köp idag utan imorgon fortsätter jakten!
Nya bilbarnstolen monterad, Oliver sitter superbra i den!
Oliver passade på att sova en kvart medan vi åt sushi!
Love it!

 
Nu är det full planering på gång inför nästa veckas hälsokur :) Jajemen, nu är det fasiken dags att göra något åt mammamagen :(( Så man i alla fall slipper skämmas halva delen av sommaren!! Tanken är att hålla en strikt diet under veckan och träna minst tre dagar. Sockersuget måste bort nu och enda sättet är att sluta med godis helt och bara unna sig något lite ibland, t ex fika eller lite nyttigare variant av choklad :) Det är ju inte första gången man är i gång och ska ned i vikt så jag vet att jag klarar det bara jag har 100% motivation och den finns där nu. Men ska jag träna måste jag få i mig tillräckligt med mat så pulver eller shake fungerar inte på mig (tyvärr!!), då går jag bara runt och är hungrig och då fallerar det direkt! Något jag inte har tid med kommande veckor är att gå runt och vara hungrig och grinig :) Så med hjälp av min älskade sambo ska jag nog nå mitt första mål som är till den 8 juli, Abbe kan en del om kost och träning så jag har min egen lilla personliga coach här hemma. Största boven av allt är, E-ämnen och alla dessa smakförstärkelse som finns i väldigt mycket vi köper. Det är svårt att förbränna dessa ämnen och kan binda fett i kroppen och det vill jag ju inte så det är uteslutet, det som är lite konstigt är att vissa hälsosamma kurer har smakförstärkelse som ingrediens.
Premiärtur i kundvagnen, och det fanns mycket att titta på!
Nu blir det grillafton med min älskade man med ett gott glas rött till. Trevlig lördagkväll på er alla!
Älskar dessa underbara bär! Det blir det mycket av nästa vecka:)
Ananas är också väldigt gott, en av Olivers favoriter faktiskt! Han är nog lite lik morfar ändå :)

2 kommentarer:

  1. menar du att vi inte ska få ligga på dom uppblåsbara madrasserna när vi kommer i midsommar?? Vi har ju liksom blivit lite vana med dom haha, men bäddsoffa tackar vi inte nej till:) Hejja Malin, du har ett psyke av stål så det kommer gå galant med tränandet och ätandet, mitt höll i tre veckor sen glömde jag bort allt och bakade cheescake som jag fått äta varje dag! Förresten, hittade du Converse till Oliver eller vill du att jag köper, det finns ju för 250 här, säg till! Gudmor Mia fixar! Pussa familjen från mig gumman! Massa sommarkärlek från oss!

    SvaraRadera
  2. Hihi tyvärr tror jag det blir upplåsbara madrasser för er:) Vi har inte beställt någon än :) Vi vill flytta in först och sedan se vad som kommer passa, sedan är det ju beställningsvara också...så det tar några veckor:) Hehe kanske till Roxette! Åh har läst om din smarriga cheesecake sötis, vad duktig du är!! Kanske något du kan bjuda på någon gång? Vi måste höras snart, och planera lite tills ni kommer, Roxette och reseklubben! Saknar er så mycket gumman!!! Men snart ses vi hjärtat, vi längtar massor. Hittade inga converse till Oliver, hade bara från stl 24 i Kapstaden. Vore jättegulligt om du kunde fixa ett par, hehe vad vore han för bebis utan ett par converse :) Ta hand om finaste familjen nu och extra många pussar till sötaste Wera-Nicole, vi kan väl höras till veckan?? Massa hjuvikskärlek till er!! Puss

    SvaraRadera