söndag 12 juni 2011

Vår prins 8 månader idag!

Idag fyller Oliver 8 månader, vår lilla skruttis. Jag tycker han nyss blev 7 månader, vad hände? Att vi åkte till Kapstaden har gjort att allt gått så snabbt, känns nästan som att sommaren nästan är slut även fast den bara börjat. Imorgon är det bara en vecka kvar till vi flyttar, tiden har gått så snabbt sedan vi skrev kontraktet...snart 4 månader sedan. Snart flyttar vi till vårt underbara hus, det är så spännande. Det kommer säkert att vara koas hos oss hela sommaren med ett halvt inrett hus men så är det, vill inte förhasta oss med spontana köp som vi kanske inte gillar sedan. Då får det hellre ta lite tid och vara lite kaos!
Gillar att träna på att stå själv!
8 månader och blir bara sötare!
Vi har i alla fall bestämt oss för en tv nu och den är även beställd, skönt och få en liten större tv att titta på. Varken jag eller Abbe är speciellt intresserad av teknik och dyligt så det är ingen värsting tv som vi har köpt men den duger för oss! Ett krav hade vi i alla fall och det var att det skulle vara en Samsung, vi har varit jättenöjd med vår nuvarande tv och aldrig haft några problem med den. Gillar deras design också!
Dagen har vi spenderat med att fixa saker inför flytt och firat lillskrutten såklart, nu börjar listan "to do" minska så det känns i alla fall skönt. Men det är fortfarande mycket som skall göras till nästa måndag och veckan är redan fullbokad med diverse aktiviteter, men vad vore livet om man bara gick hemma och hade det tråkigt! Oliver fick idag smaka på lite fruktsallad och han gillar det nästan lika mycket som mamma, ananas och jordgubbar är favoriter!
Vill helst hålla flaskan själv, fortsätter skämma bort mamma & pappa med att sova 18.30-05 :)
Idag är även Dag 1 på min lilla resa på mammakilona, och det har faktiskt gått bra. Hihi med fruktsallad kommer man långt! Love it. Kom även ut på en löprunda, gud vad skönt det var även fast det var grymt jobbigt men det blev i alla fall 3km. Vi börjar lätt nu i början, så får jag öka på distansen allt eftersom. Abbe tycker jag ska ha som mål att ställa upp i ett lopp , vet inte men jag tror inte det. Visst vore det en bra sporre men att springa det själv är mindre skoj!
mmmm gott!
Imorgon ska jag även börja med tidiga morgonpromenader, powerwalk! Precis som när vi bodde på Gotland! Då brukade jag och några vänner träffas vid 07 och gå en snabb promenad innan frukost, då förbränner du sedan det du äter och du får en kanon start på dagen! Jag vet att morgonpromenader fungerar på mig, dels för att jag på Gotland gick ned över 10kg med den metoden och sedan är jag ganska morgonpigg. Så imorgon innan Abbe åker till jobbet ska jag komma ut på en halv timmes mega powerwalk och sedan blir det en löprunda på kvällen. Tänkte börja med att springa 3 gånger i veckan, morgonpromenader minst 4 och sedan ett gympass under helgen. Måste även träna lite styrka! Få se hur det upplägget fungerar men jag lovar att hålla er uppdaterad!
hehe, andra halvan av Beach 2011 here I come
Nu blir det grillad kyckling med hemmagjord tzatsikt som saknar alla tillsatser, E-ämnen och salt :) Till det blir det även en god sallad, sedan har jag ju mitt underbara fruktfat laddat med massa goa frukter och i kylskåpet har vi laddat upp med massa goa jordgubbar. Önska mig nu lycka till på min lilla färd!

2 kommentarer:

  1. Joo Malin, vi anmäler oss till ett lopp så att vi kan sporra varandra så springer vi tillsammans! är sjukt tråkigt att springa men vi gört! Fy vi eller WERA vaknade halv fyra i dag efter att ha vaknat från och till sen halv ett!!, när ska jag egentligen få sova undrar jag! Puss gumman och kämpa på ute i spåret idag!

    Hejja hejja hejja!

    SvaraRadera
  2. Ja det vore nåt gumman, vi får titta på något roligt och lämpligt lopp! Haha då är jag i alla fall fit inför Beach 2012:) Din stackare, låter inte lilla Wera dig sova på nätterna, jobbigt. Man är ju ganska beroende av sömn, du är duktig du som ändå kämpar på och hittar på massa olika aktiviteter varje dag. Är hon pigg när hon vaknar eller bara mammig? Oliver vaknade vid halv ett av att han hade svårt att andas, kanske förkyldning på g. Men efter lite gos mellan mamma och pappa somnade han om efter 15min. Blev aldrig någon morgonpromis, haha sådan träningsvärk i benen så jag sparar krafterna till en löprunda ikväll istället:) Men det ser ut som att det ska bli fint väder ialla fall så en mini powerwalk blir det nog allt lite senare. Hoppas ni får en härlig dag gumman trots lite sömn!

    SvaraRadera