söndag 5 juni 2011

Sightseeing i världsklass!

Boulders beach, pingvinernas strand!

Måste nog säga att sightseeingturen vi gjorde idag slog det mesta, jag har varit i många olika länder och städer men det finns inget som slog det här! Vilket land och vilken stad säger jag bara, det här är ett givet resemål för mig och min älskade sambo.  Jag måste ju ösa massa beröm över vår privata guide som gjorde turen till en dag att minnas :) Jag är så fascinerad att det finns så mycket att se, tänk att vara här under bikinisäsong. Det finns många härliga stränder och det måste vara surfarnas paradis att få vara här. På sightseeingturen idag hann vi bland annat med det här: Camps bay, Boulders beach, Tittat på afrikanska pingviner (glasögonpingviner), Hout Bay, Sydafrikanska pälssälar, Simons town, Cape point, Godahoppsudden, Constantia Vinyards, Muizenberg, Clifton beach, Fish hoek, kollat in var Vit hajarna har sitt hem, olika marknader, strutsfarm, och lunchat med havsutsikt. Helt enkelt en dag av världsklass måste jag säga!Tyvärr var Chapmans peak road avstängde pga fallande sten från bergen, lite synd men vi fick se så mycket annat fint så vi är mer än nöjd.
Här stoppar man helst inte in händerna
Strutisar
Baboon varning fanns det överallt!
Godahoppsudden
Underbart, Atlanten!
Cape Point, Indiska oceanen
Cape Point, Indiska oceanen
Dagens duktiga kille!
Glad liten kille, trots kall lunch :)
Pingvinstranden, lurviga små bebisar fanns det också!
Hej lilla pingvin, moffas favoriter


Helt slut anlände vi hem efter över sju timmars sightseeing, då blev det lite bus och lek för Oliver som har varit jätteduktig och varit så snäll under dagens biltur. Efter ett bad och en hel flaska välling somnade han gott i sängen. Nu blir det sushi för pappa och mig, gottigott!
Olivers nya kompis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar