fredag 17 juni 2011

Utflykt och sommarhäng!

Igår tog vi en paus från flyttpackning och hängde med mammagruppen på utfykt med öppna förskolan, det blev sångstund och lunch nere vid havet! Vi hade ju jättetur med vädret så solen sken och alla var på gott humör. Oliver tyckte det var väldigt skoj att träffa sin kompisar även fast han till en början var lite reserverad, sötis:) Efter sångstund och lunch gick vi hem till Lina för lite altanhäng i det härligt vädret, vi satt i timmar ute i solen och njöt! Eftersom jag inte smörjt in mig blev jag ganska bränd på axlarna, men jag behöver all färg jag kan få!! När vi träffas blir dte alltid långa träffar:), man får räkna med att en hela dagen går åt :) Vi har himla trevligt när vi ses, och barnen trivs också bra ihop.
Skärgården är underbar, lyx att ha det så nära!
Så här kan man också reagera när man inte träffat sina kompisar på över 3v
Lite varmare i kläderna och leker för fullt med kompisarna
Resultat när man inte har solat på länge:)
Efter mysig dag med tjejerna och barnen var det dags för bankbesök! Oliver som vanligtvis brukar få sin välling vid halv sju satt och latjade på banken vid den tiden igår, men han verkade lite glad för det....men vad gör man inte för att få ett eget rum? På måndagmorgon kl 10 har Oliver äntligen ett eget rum, frågan är bara flyttar vi in honom direkt eller väntar vi några veckor så att han får bo in sig i den nya miljön? 

mmmm Moccamaster!

Idag står flyttpacka högst upp på vår "To do list" sedan tror jag att vi kommer åka iväg en sväng och hämta vårt nya kakfat :) Blev lite shopping sugen för några dagar sedan när en kompis till mig shoppat loss, då tänkte jag att något roligt måste jag få köpa till vårt nya hus:) Så nu har en Moccamaster och snart ett Jelly Bean kakfat som jag gått och suktat på länge intagit vårt hem! Oj vad mycket gott jag ska servera på det, nu återstår bara tårtfatet som jag självklart bara måste ha för att matcha det fina kakfatet :) Vad ska jag annars servera alla jordgubbstårtor på i sommar? Så gick det med Beach 2011 planerna! Nä skämt åtsido, Beach 2011 ser lite ljusare ut. Vågen går faktiskt nedåt och kost och träning går jättebra, känner inte heller av det extrema sockersuget som jag hade innan jag började.
 
Flyttar snart in

Vill också flytta in.....
Ikväll blir det grillpartaj hemma hos Ellinor, Lars och Nils, ska bli jättetrevligt! Nästan alla i mammagruppen ska dit med sina respektive så det kommer bli jättetrevligt. Det är även bussavstånd så bilen får stå hemma ikväll...snart är det även gåavstånd! Så nu ligger rosévinet på kylning och köttet i marinad. Trevlig fredag på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar