fredag 11 maj 2012

Studenten kring hörnet!

Snart kommer Göteborgsstad vimla av massa härliga och glada studenter, minns det så väl själv!! Underbar känsla att ta steget ut i vuxenlivet :) Vad passar då bättre än att fira in studenten med en Student cupcake, jag passade i alla fall på att fira in studenten med mina egna studenthattar av sockerpasta och använde dem som dekoration på cupcakes. Visst blev dem fina!



Och så här blev hattarna, blev nöjd för att det var första gången så nu är det bara att öva öva öva för att bli ännu bättre :)

Hade lite sockerpasta över som jag tyckte var synd att slänga, så det blev en babyblå rosett. Det är riktigt skoj att hålla på med sockerpasta, hihi det blev även några fjärilar i babyblå och svart :) Få ju passa på när man har tid!



Smarriga rabarber crumble muffins (måste försöka smöra för Ewelina så jag får hennes recept, tyckte allt att dem vi gjorde igår till beställningen smakade bättre:) )



Student cupcakes, tänk vad underbart att få en hel beställning på dessa godingar.


Passade även på att öva lite spritsning.....


Lite stor rosett kanske, men ändå fint till kanske dop, babyshower eller något annat. Nu hade jag inte några babyblå muffinsformar hemma så det fick allt bli rosa :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar