fredag 11 maj 2012

Inspiration till Sugar & Treats!

Nu är det inte alls långt kvar till vi åker, underbart!!! Det ska bli så skoj att åka till New York och få inspiration till Sugar & Treats, tänk alla butiker som säljer baktillbehör och alla bagerier. I dessa butiker hade jag tänkt hämta hem tips & råd, massa inspiration, köpa massa nya saker, och självklart smaka på en eller två bakverk :) Amerikaner är ju extremt trevliga också och brukar vara väldigt givmild så jag tror nog allt att jag kommer komma hem med lite nya idéer till Sugar & Treats!

  • Magnolia bakery ( Hemsida )
    Perfekt, ligger en butik i Grand Central Terminal hihi så nära där vi ska bo!
  • New York Cake and Baking Supplies (Tur att Abbe är bra på kartor Hemsida )
    56 West 22nd Street
    Between 5th & 6th Avenues
  • Crumbs Bake shop ( Hemsida )
    Ligger flera i NY, finns bland annat vid Grand Central och även på andra ställen
  • Baked by Melissa ( Hemsida )
    Finns också vid Grand central samt massa andra ställen så det ska nog inte vara så svårt
  • Sprinkles Cupcakes New York  ( Hemsida )
    Ligger på Lexington Avenue, på kartan ser det lätt ut att hitta och inte så långt ifrån hotellet
  • Och såklart alla supermarkets ska vi besöka, hehe där lär man ju också hitta en hel del. Få hålla utkik om jag hittar några fler butiker med baktillbehör.

Hur sjukt är inte detta då, Cupcake automat :) Haha!!

Och här är ett youtube klipp på hur automaten fungerar!

Om ni har andra bra tips på butiker som jag bara måste besöka, please let me know!!! Vill åt alla tips jag kan få :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar