onsdag 2 maj 2012

Dag 16 av 30, det går bättre och bättre!

Nu känns det som att man fått bra rutin på morgonpromenader och matvanor, vågen pekar nedåt och jag är överlycklig...vad mer kan gå fel när det är två veckor kvar tills vi åker :) Inget känns det som just nu! Invägningen efter två veckors träning blev i alla fall minus 3 kilo, känns riktigt härligt. Nu kommer jag i lite gamla kläder som jag inte kunde ha förut, det är roligt när man ser resultat och känner sig piggare!

Nyttigt mellanmål som jag fyndade på morgonens powerwalk! Hälsosamt och otroligt gott :)


Underbart god bönsallad, det var klart värt att cykla 5km för att få hem den!

Det är lätt att bli less på det man äter när man ska ändra om i kostvanor och inte får äta allt gott som man tidigare gjorde, eller det får jag ju på helgerna men på veckorna försöker jag hålla inne :) Det blir mycket sallad, frukt och andra nyttigheter på veckorna men jag brukar försöka ändra om så det finns åtminstonde en nyhet till salladen för det är lätt den man blir less på :). Den här veckan blir det blandade bönor, fick dessa godingar förra veckan när vi var hos Olivia på playdate. Tyvärr så finns det varken på Hemköp eller Maxi så det fick bli en cykeltur till Willys för att köpa, det blev en tur på fem kilometer! Så idag har jag varit duktig, för imorse gick vi powerwalk som enligt Runkeeper blev totalt 12km, monsterrundan är poppis nu och imorgon bär det av igen :)

 


Spännande att vara ute på första cykelturen med mamma!


Just nu känner jag mig så grymt taggad och hoppas att jag lyckas gå ned mina fem kilo tills vi åker, annars är det bara att ladda om efter en vecka i USA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar