tisdag 29 januari 2013

Vecka 27+0

Ny graviditetsvecka igår och nya inköp :) Härligt att man varje vecka kan bocka av från den omtalade inköpslistan, nu är det faktiskt inte så mycket kvar att köpa. Och troligtvis kommer nog vår vagn och bilbarnstolar den här veckan!!! Åh längtar :)
 En till Babybjörn active har vi nu inhandlat!

Och det blev en Skip Hop skötväska, där kommer vi att få plats samt att den passar på Donkeyn!

Gravitetsvecka 28 började jobbig med mer sammandragningar än vanligt samt tryck mot revben, jobbigt men det är tur att man kan lägga sig ned och vila när det blir som jobbigast. Det som är lite tråkigt är att jag har svårt att lägga Oliver på kvällarna nu, det finns liksom ingen skön läsposition utan det blir mer obehagligt än mysigt. Det är tur att jag har världens bästa sambo som gärna hjälper till med läggning och annat som är besvärligt med magen. Han är verkligen guldvärd ❤ Den här veckan ska våra små uppskattas väga runt 1-1.2kg och utvecklingsfasen i magen är enorm. Lungorna är i princip färdigutvecklade och bebisarna börjar bli van med våra röster. Lite roligt faktiskt att de buffar mer än vanligt när jag lyssnar på barnmusik med Oliver, hihi blir som att jag myser med 3 barn. Oliver pratar väldigt ofta med magen och ibland sjunger han även en trudelutt, mysigt att även han kan tycka det är mysigt med mammas mage. Imorgon är det dags för ett nytt besök till Östra, spännande att se om de växt sedan sist och om blodflödet mellan mig och micro-musse (Abbes uttryck) ser bättre ut. 68.1 % av graviditeten är nu avklarat!

Vecka 27+0 och 12 kilo rundare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar