torsdag 24 januari 2013

Vecka 26+3

Idag har jag varit och tittat på våra små underverk, får alltid en sådan skön lättnad efteråt. Skönt att få se deras små hjärtan slå och att se dem röra sig :) Det är alltid lika spännande att höra hur dem växt och hur läkarens åsikter är om deras rörelser i magen. Alla säger att det är ett par pigga och rörliga bebisar jag har i magen, känns skönt att veta att dem mår bra. Vi har fått en ny tid redan nästa vecka, flödet mellan mig och mini (Tv2) ät lite ansträngt och läkaren vill kolla så att det inte blir värre. Blodflödet i Tv2 ser helt normalt ut och h*n mår mycket bra, det är bara mellan oss som det såg lite ansträngt ut. Läkarens råd till mig var att vila mycket, helst för mycket och ofta. Så dags att lyssna och lyda! I den här veckan uppskattas en bebis i en vanlig graviditet att väga ca 1kg, våra små väger just nu ca 800g (Tv2) och 900g (Tv1). Så långt efter är vi inte!

Fick med mig några fina bilder på våra små, högst upp till vänster ser ni bådas huvud :) Högst upp till höger Tvilling 2 och även längst ned till vänster. Tvilling 1 ville inte riktigt vara med på bild så den blev lite otydligt men tittar man på bilden i verkligheten så ser man öga och nästa samt en hand över mun och halva ansiktet :)

 Och magen den växer, än så länge inga bristningar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar