torsdag 3 januari 2013

Shoppingdag och häng vid poolen

Jag kan nog klassas som en person som är beroende av internet och facebook, i alla fall när jag är hemma i Sverige. Men så fort jag åker utanför Sveriges gränser så läser jag varken aftonbladet eller surfar runt på andra websidor, visst kollar jag facebook och bloggar men långt i från varje dag. Det är faktiskt väldigt skönt, man njuter istället av att vara ute, umgås och tar till vara på tiden med varandra! Eftersom jag varit så kass på att blogga så kommer det nu istället lite inlägg som jag egentligen skulle ha skrivit på plats i Kapstaden men som jag tyvärr inte hann med.
 
Dagen för nyårsafton tog vi oss till ett enormt shoppingcenter i Kapstaden, bara familjen Olsson/Eriksson! Vi fyndade lite till oss alla men måste erkänna att jag varit riktigt dålig på att shoppa den här resan. Dels för att jag är gravid och inte har någon aning hur jag kommer att se ut sommaren 2013 och så är det lite svårt att prova kläder när man just nu känner sig som en flodhäst! Oliver blev det inte heller så mycket till, han fick ju typ en helt ny garderob när vi var i NY i maj men några pikéer och jeans blev det i alla fall. Abbe shoppade också lite nytt :)
 

Vi hittade ett roligt lekställe mitt i Canal Walk som Oliver gillade!
 
Mammas prins, som har blivit så stor under den här resan. Många nya meningar och ord, utvecklingen går verkligen framåt!
 
Dessa godingar hittade jag på ett bageri som vi gick förbi och var bara tyungen att köpa!! Sååå goda :)
 
Oliver vill också smaka såklart!
 
Efter över 6 timmars shopping var det skönt att komma hem till sol och bad! Oliver älskade att bada och simma med pappa!
 
Överlycklig liten kille!
 
Vi har inte ens hunnit vara hemma i 6 timmar och vi saknar redan denna underbara stad och hus, allt var så perfekt. Det är sååå värt den långa resan :) Jag tror verkligen inte att det här var sista gången vi besökte Kapstaden, Abbe stortrivdes och längtar också tillbaka! Men det blir nog när barnen blivit lite större, att resa med 3 barn så långt kommer bli en utmaning... i alla fall när dem är under 2 år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar