fredag 4 januari 2013

Gott Nytt 2013!

Gott Nytt år kära vänner, hoppas ni hade en härlig nyårsafton och att ni mådde lika bra som mig 1 januari 2013 :) Jag lyckades i alla fall hålla mig vaknen tills efter tolvslaget, det är inte många gånger det händer under en graviditet för mig! Årets sista dag avslutade vi med en soldag i blåsten, jisses vad det blåste men solen värmde gott ändå. Vi spenderade faktiskt nästan hela dagen i huset, myste och åt god lunch. Tanken var att vi skulle ta oss upp till Table Mountain men det blåste alldelse för mycket så det var tyvärr stängt, fick i alla fall några fina vyer på väg hem till Camps Bay igen. Ni som fundera på att resa till Kapstaden så kan jag varmt rekommendera att bo i Camps Bay, himla mysigt och nära till stranden. Ligger lite utanför själva stan men så mysigt med närliggande restauranger, lekplatser för barn och gåavstånd till stranden. Huspriserna där vi bodde låg på mellan 5-12 miljoner rand det kanske till och med fanns dyrare eller lite billigare hus, det vi bodde i var värderat till runt 9.8 miljoner rand (runt 7-8 miljoner i sek), jag kan säga att det huset hadde kostat över 10 miljoner med den utsikten i Sverige.

Det blev även bad och bus i poolen innan det var dags att göra sig fin inför kvällen. På kvällen bjöds det på toast med kräftskjärtar med rom och till huvudrätt grillad oxfile, och så såklart en smarrig paj till efterrätt. Det blev en hel del grillkvällar under dessa två veckor, vi grillade kyckling, hamburgare, korv, ribs, oxfile och annat gott kött. Halloumi, majs och vitlöksbröd fanns också vid nästan varje måltid. Tyvärr så blåste det väldigt mycket vid 12 slaget så varken raketer eller annat firande såg man så mycket av, men vi hade ändå en väldigt mysig kväll och alla mådde väldigt bra 1 januari 2013 :)

Utsikt på väg upp till Table Mountain
 
 Så himla fint upp där man tar linbanan upp till Table Mountain (Berget ni ser på bilden är inte Table utan ett annat man ser där uppe), så synd att vi även denna gång missade denna top attraktion. På grund av dålig sikt och blåst var det stängt i flera dagar och när vi väl trodde vi skulle kunna åka upp så var det  över 2 timmars väntan och det är inte ett alternativ när man har en kille på 2 år och en tjej på 3år!
 
 Vy över Camps Bay
 
Bad och bus med morfar!
 
Ida var som en liten fisk i vattnet
 
Ida hade en lära simma flytväst som jag kan rekommendera för de barn som är hyfsat koll på vattnet, med den kunde hon röra sig fritt i vattnet och ta sig fram själv med uppsikt såklart!
 
Mina fina killar myser efter ett dopp i poolen
 
Mina fina nyårskillar!

Önskar er alla ett härligt 2013, vi har mycket roligt och spännande som händer under 2013 som vi såklart kommer dela med oss av här på bloggen! Massa nyårskramar till er från oss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar