tisdag 8 januari 2013

Vecka 24+1

Graviditetsvecka 25 är här and only 15 more to go! Inte för att jag tror att jag har så många veckor kvar, är ganska så säker på att jag inte kommer gå 40 fulla veckor :) Igår lämnade jag in ansökan om ledighet på jobbet, nu börjar det kännas mer verkligt. Den 28 mars är det tänkt att jag gör min sista dag innan en lång ledighet, hade egentligen tänkt arbeta en vecka till men känner just nu att jag ska vara glad om jag klara jobba fram till den 28 mars...i alla fall heltid! Inget man orkar spekulera i nu utan det är bara att köra på och hoppas man slipper massa jobbiga krämpor kommande veckor.

  

Vecka 24+1 och 10 kilo tyngre :)  

Idag har jag varit på kontroll på Östra, alltid lika skönt att få bekräftat att allt ser bra ut och att våra små krabater mår bra. Har haft sammandragningar i helgen, igår och idag eftersom jag inte vet hur man tar det lugnt utan kör på i 150! Glömmer bort att det är två bebisar i magen som tar väldigt mycket näring och energi från mig. Dags att lyssna på kroppen och ta hand om sig själv! Tvilling 1 ligger kvar på vänster sida och Tvilling 2 på höger, tvilling 2 har växt på sig lite mer sedan sist. Skönt att båda följer sina kurvor. Läkaren kollade även livmodertappen så den inte börjat öppna sig, gillar att dem är så så noga och har sådan koll. Det första han frågade när jag kom in var hur jag mådde eftersom jag hade ringt och rådfrågat angående mina sammandragningar. Jag är verkligen imponerad av Östra, dem har verkligen varit underbara under dessa veckor och jag känner mig verkligen trygg att åka dit när det väl är dags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar