onsdag 16 januari 2013

Dagens dom!

Idag har jag varit hos läkaren för att rådfråga om mina sammandragningar, tryck nedåt, ont i rygg, ont i vänster och högersida, och till sist tryck uppåt så att jag knappt kan sitta. Men herregud låter som att jag är i graviditetsvecka 30+ ....och det är jag egentligen, i alla fall storleksmässigt och de problem som en "vanlig" gravid börjar känna vid graviditetsvecka 32-36 känner jag nu. Tydligen inte alls konstig utan jag tillhör en tvillinggraviditet men en riskgraviditet eftersom jag väntar enäggs! Därför är det extra viktigt för mig att ta det lugnt och lyssna på kroppen. Det är väldigt vanligt att bebisarna tittar ut från vecka 25 och då måste man gör allt för att förhindra detta. Och det blev dagens dom hos läkaren, vila vila vila!! Så nu är man sjukskriven en månad framåt, och sedan får vi se status på mig och magen. Nu ska man bara komma på massa olika saker man kan aktivera sig med hemma hela dagarna, och det ska inte vara ansträngande eller stressrelaterande :) Gilla läget och njut av den här tiden säger många till mig, så det är väl det jag får göra nu!


V. 25+2 och fortfarande 10 kilo tyngre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar