tisdag 22 januari 2013

Vecka 26+0

Magen bara växer och växer, och det gör jag med :) Tänk att jag igår gick in i graviditetsvecka 27 och bara har ca 14 veckor kvar. Många tycker nog att det låter väldigt långt men vi har mycket vi ska hinna med här hemma innan vi blir fem i familjen! Hur är det då att vara gravid i vecka 27, om man bortser från sammandragningar, tryck nedåt och uppåt och allt annat så börjar man känna sig väldigt tung nu. Jag får inte alls plats med lika mycket mat som tidigare, ibland glömmer jag bort det och äter på som vanligt. Resultatet blir att jag blir så mätt att jag blir illamående och inte kan äta på flera timmar,  bebisarna kräver mycket från mig med så det gäller att försöka fördela måltiderna på ett smart sätt :) På torsdag ska jag på extra ultraljud på östra för att titta till våra små, läkaren jag träffade sist ville ha ett extra ultraljud så det kan hålla koll så att dem växer och inte avviker från sina kurvor. Det ska bli spännande att se om man blir lika imponerad av Specialmödravården som jag är av specialultraljuden, jag tror att det är samma läkare som arbetar där men barnmorskorna blir ju nya :) Det ska bli så spännande att få uppleva ytterligare en förlossning, så häftigt! Håller bara tummarna att vi slipper kejsarsnitt, slipper jag bara det så vet jag att allt kommer bli perfekt!

 Tur att handeln erbjuder lite unisex kläder, har väl snart hela Newbies unisex sortimentet här hemma. Vi köper i alla fall enbart storlek 50 nu, bebisarna kommer definitivt inte vara några 4kg bebisar så större storlek kommer inte behövas. Så storlek 56 och uppåt får bli kill eller tjejkläder när tvillingarna är här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar