måndag 14 januari 2013

Vecka 25+0

Veckorna rullar på och jag blir bara större och större :) Går in i vecka 26 idag, jag som tyckte det gick så sakta men nu rullar ju veckorna på av bara farten. Krämpor har jag också fått, jag som hade hoppats att det skulle hålla sig borta några veckor till. Fortsätter att ha sammandragningar och tryck nedåt, så blir nu hemma i alla fall fram till onsdag när jag ska träffa läkaren. På kvällarna har ryggen börjat säga ifrån och är helt slut, ibland kommer det redan på eftermiddagen. Nätterna får jag kramp i benen och stickningar i händerna, härligt med gravidkrämpor eller vad säger ni alla gravida? Men vilken tur att man får en sådan belöning i slutändan, det absolut bästa som finns. Och för oss blir det gånger 2! Längtan är enorm just nu. Trots alla krämpor så måste jag säga att jag är väldigt positivt och försöker njuta av den här tiden med magen och Oliver. Man får helt enkelt göra det bästa av saken, klaga kommer man inte långt på och man blir ju så fruktansvärt negativ och tråkig då :) Jag gillar läget och tar dagen som den kommer, och försöker prata om annat än problem och krämpor. Att tänka positivt kommer man väldigt långt på. På schemat den här veckan händer bland annat följande : Läkarbesök, övervåningen blir klar :)), ultraljud på östra och MVC besök, få se om man kanske hittar på något annat skoj också. Trevlig måndag på er alla!

Oliver vill gärna prata, gosa och sjunga för bebisarna, så mysigt!

1 kommentar:

  1. Ja Mallan,

    Ni har en tuff period framför er men det fixar ni även om det ser mörkt ut ibland
    sÅ ta det lungt så långt det går Malin.
    Men du är ju en liten tuffing.

    Kram
    Far

    SvaraRadera