måndag 28 januari 2013

Det här med att dubbelamma!

Först och främst ska ju amningen komma igång och allt ska fungera men jag är inställd på att amma trots att vi får tvillingar. Det fungerade fantastiskt bra med Oliver och flaska för mig låter bara krångligt och mindre sömn på natten, då ska man upp mitt i natten och mecka med att värma ersättning eller bröstmjölk. Samt ta hand om hur många flaskor som helst som ska rengöras osv. Nä målet för mig är faktiskt att dubbelamma våra små, jag har börjat läsa en del om det nu och har insett att för att få liknande rutiner på det små är det smartaste sättet. Nu kommer det inte att fungera offentligt, ser framför mig alla ögon som skulle riktas mot mig och bebisarna och den uppmärksamheten är jag nog inte riktigt redo för. Nu är frågan, vilken amningskudde ska man då välja? För det kommer jag att behöva för att få till en bra dubbelamning, det finns ju inte bara en att välja på utan hur många som helst. Jag köpte en amningskudde när jag väntade Oliver som jag aldrig använde, den var bara krånglig och jag gillade den inte alls. Nä dags att leta efter den perfekta kudden, alla tips tas emot!!
 En sån här blir det i alla fall inte, det var inget för mig!

 Tvillingklubbens egna amningskudde, många som rekommenderar den!

Formfix, lite väl dyr för min smak men många som rekommenderar den!

 Och så har vi Visis kudden, får helt enkelt läsa på lite mer och sedan besluta vilken kudde som blir bäst för oss!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar