torsdag 17 januari 2013

Fika!

Är det något vi är duktiga på hemma hos oss så är det att fika, nästan hela min sida av släkten är likadan :) Alla älskar vi att äta och baka, det bästa som finns är att åka runt till alla släktningar när man är i Norrland :) Speciellt lilla farmor som alltid har bakat en massa, där får man mycket rolig inspiration och recept! Oliver är väldigt lik sin mamma och så fort jag nämner fika lyser han upp som en sol, men han har ju redan som bebis varit med mamma i köket så det kanske inte är så konstigt. Igår efter förskolan så gick vi till Jerkstrands och fikade, en tradition som vi absolut kommer fortsätta med. Oliver satt som ett litet ljus, jag hade föreställt mig att jag skulle få jaga honom högt och lågt men icke. Det är verkligen mysigt att man kan ha dessa små mysiga stunder tillsammans, det gäller att ta tillvara på varenda minut för vips så är dem inte alls intresserad av att följa med mamma till fiket!

1 kommentar:

  1. Tjena Oliver på lördag eller söndag bjuder moffa på fika.

    Kram

    SvaraRadera