lördag 12 januari 2013

iPad och Tab!

Nu har vi en iPad och en Samsung Tab i vårt hem, äntligen kan killarna sluta slås om surfplattorna :) Nä skämt åtsido, Oliver fick faktiskt en Samsung Tab i julklapp av sin väldigt generösa moffa (Oliver säger inte morfar utan moffa) och det är inte lätt att gå från iPad till Tab vill jag lova. Jag tror liksom att allt ska fungera om Apples produkter men ack så fel jag hade, det är väl egentligen alltid så när man ska lära sig nya mobilmärken eller andra datorer. Det är inte så självklart! Måste även tillägga att intruktionsboken som jag för en gång skulle läste inte hjälpte ett dugg. Det är då tur att man har snälla vänner (Tack Olivia och Tobbe) som är daglig användare av Samsung produkter som snällt ställer upp och visar...det var ju faktiskt inte så svårt! Dock har vi mycket annat att lära som mappar, barnsäkerhet och appar man ska ha! Jag har redan märkt några fördelar som jag gillar skarpt med Tabben och det är: Det går att sätta barnspärrar (vet dock inte hur än) och man kan använda refillkort som abonnemang utan att behöva krångla med fasta abonnemang, och det finns betydligt fler gratisappar för Samsung än för iPad. Få nog allt ge tabben ett plus i kanten så här på lördagsmorgonen även om jag är en Apple fantast. Njut av dagen och mys med nära och kära. Kramelikram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar