måndag 15 augusti 2011

Kan och vill själv...

Visst är det skoj när de små börjar intressera sig för att äta själv, kan och vill själv heter det. Senaste veckorna har Oliver varit väldigt intresserad att få hålla skeden själv när vi ätit frukost, lunch och middag :) Däremot har jag varit lite anti och tyckt att det bara är kladdigt och jobbigt men idag då släppte jag loss....och det var faktiskt riktigt skoj! Men det var mindre skoj efter när golvet, stolen, Oliver och jag var täckt med efterrätt. Det var bara att sätta in lillskrutten i duschen, men det hade han inget emot. Oliver älskar nämligen att duscha! Nu kan jag faktiskt tänka mig att han får börja hålla i skeden lite själv för så jobbigt var det faktiskt inte. Jag ser faktiskt framemot tills vi kan börja leka med fingerfärg, haha det har jag roliga minnen av sedan jag var nanny i USA för ett x antal år sedan :) Om det finns tid, vatten, dusch, tvättmaskin och rena kläder varför inte bara släppa loss lite då och då för att ha det lite skoj!

Efter Oliver fått kletat och tryckt på sin squeeze efterrätt förstod han att det faktiskt gick att äta innehållet och började slicka av sina fingrar och armar, så söt! Eller man kanske skulle säga att han snarare började äta på sig själv än slicka. Barn är underbara!

2 kommentarer:

  1. Hihi vilken söt lilleman! Visst blir det kladdigt men det är det nästan värt....observera att jag sa nästan!
    Puss på er godingar!

    SvaraRadera
  2. hihi eller hur gumman!Lite klet och kladd gör väl inget :) Vi deppar fortfarande här hemma eftersom ni inte kommer i helgen:(( Men vi måste planera in en hel snart snart. Vi saknar er! Puss på dig finaste

    SvaraRadera