fredag 19 augusti 2011

Fredagsmys with my boys!

Idag är det härliga fredag, det måste nog vara min absoluta favorit dag på veckans alla dagar :) För då är det fredagsmys and I love it! Man går liksom och väntar hela veckan på att det ska bli fredag så man får äta och dricka gott :) Sedan betyder det extra mycket mys med vår tredje familjemedlem, min älskade sambo och Olivers pappa. Det får bli lite extra mys i helgen eftersom jag och Oliver åker till mormor och farbror Kent på måndag och blir borta en vecka, ska bli så himla skoj! Men vi kommer sakna vår favvo person här hemma.
Älskar sladdar, min lilla IT kille!
Stora killen gillar fortfarande att mysa med nallen, gos gos gos!
Lite trist väder har det varit här idag, regnet har öst ned :( Mitt resonemang gick så här imorse, vi åker till affären när det slutat regna. Men efter tre timmar gav jag upp, det var bara att ge sig ut i regnet. På med regnkläder och barnvagnskydd, tur att vi har bil annars hade det blivit väldigt blött. På maxi shoppade vi lite god fredagsmiddag, idag blir det kräftor! Det är lite lyx att bo på västkusten, då kan man äta färska räkor och kräftor året runt.
Pappas fina present
Och mina fina blommor!
Vi passade även på att köpa en liten fredagspresent till pappa Abbe och den blev väldigt uppskattad. Jag hade tydligen också varit snäll och fick lite blommor, älskar snittblommor. Under tulpantider då har vi nya tulpaner minst en gång i veckan :) Älskar tulpaner!! Nu är det ju inte riktigt säsong för det och då får man njuta av alla andra fina blommor istället.
Vill gärna hjälpa mamma i köket :)

En sats chokladbollar = 30st, Mallas 3 satser = 17st  , undrar hur små chokladbollar ska vara egentligen :)

Vaniljhorn
 När vi kom hem passade jag på att köra igång Kitchen Aiden, älskar den mer för varje gång jag använder den. Jag blir bara mer inspirerad att använda den efter varje gång, till och med Abbe har insett fördelarna. Idag hade han tydligen sett att någon på TV4 morgon använde den till att mala kött och då blev den tydligen helt plötsligt poppis :) Det blev i alla fall chokladbollar och vaniljhorn, så perfekt att Kitchen aiden gör jobbet medan jag tittar på...hihi i alla fall en del av jobbet. Nu har Abbe lite fika i frysen när vi lämnar honom på måndag, hann även med hallongrottor i början av veckan så nu är det laddat i frysen. Så Abbe kommer det inte att gå någon nöd på. Trevlig fredag på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar