lördag 6 augusti 2011

Beach 2011 here I come...nja jag tror snarare det blir Beach 2012

Äntligen är jag back on track igen, nyttighetsveckorna har börjat. No more suger during the weeks, only weekends allowed. Däremot är smågodis bandlyst här hemma, det är helt enkelt något som jag helt och hållet måste sluta med...mår så mycket bättre utan den skiten. För det är verkligen vad det är, rena skiten. Det är så mycket konstiga ämnen som göra att man mår dåligt och får ett enormt sockersug, nä usch och fy!


Första veckan har gått enormt bra, jag har kommit igång med träning och morgonpromenader...så skönt! Det är bra att kommit igång innan Abbe börjar jobba, då kommer inte allt jobbigt på en gång :) Nu är det hård träning på veckorna som gäller och äta enligt tallriksmodellen (mycket grönsaker, protein och lagom mängd kolhydrater), det är trots allt en bra metod om du ska orka träna. Det finns så många olika varianter av dieter idag och ska jag vara ärlig så är det inte många jag tror på. Ta bara LCHF, kom inte och inbilla mig att det är bra för kroppen att enbart smälla i sig en massa fett, visst du går säkert ned i vikt men snälla nån hur kommer dina tarmar och inre organ se ut  om ett år eller två. Det finns inte en doktor som rekommenderar dig att äta enbart fett, t ex ost, grädde, ägg, bacon och andra feta produkter. Du kan även få högt blodtryck och den dag du bestämmer dig för att du egentligen gillar "riktiga" bullar, choklad och annat gott, ja då går du upp allt igen. Hihi lyssna på hur jag låter, värsta moralkärringen!! Nä men man blir lite skadad när man bor med ett träningsfreak och en som har koll på vad som är bra att äta och inte. Det är ett big no no, att skippa alla kolhydrater i den här familjen om man ska orka träna :) Nu är det ju så att alla dieter passar olika på alla och man känner nog själv vad som är bra och inte!
Tallriksmodellen, min variant har en större del protein än kolhydrater :)

Jag har i alla fall bestämt mig för att inte ge upp det jag älskar, mat och bakverk! Jag kommer att fortsätta äta allt detta men med måtta och med mycket träning, ungefär som tallriksmodellen och unna mig lite gott på helger! Däremot kommer jag att skippa kolhydrater vid sista måltiden, ingen anledning att smälla i sig massa socker som man inte behöver innan läggdags och under natten. Jag önskar mig lycka till, första målet är det 17 oktober. A long way to go men min magkänsla säger mig att det kommer att gå den här gången, så himla obekväm i ALLA mina kläder nu och jag har definitivt nått min gräns! So beach 2012 here I come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar