torsdag 18 augusti 2011

Inspirerad

Åh blev så inspirerad att börja inreda Oliver rum efter vi besökt kompisens Liams fina rum idag, åh vad mycket fint mamma Sofie har shoppat. Och vad fint hon inrett rummet, jag vill också vara så duktig!!! Jag har sedan tidigare bestämt att allt som har med vårat hus och göra får vänta tills vi kommer hem från Norrland. Och det står jag fast med men oj vad jag längtar nu, man blir ju så jäkla inspirerad...har suttit i timmar och surfat runt på alla möjliga sidor :) Hihi och så har jag noterat allt jag måste hitta, det är ju också en sport. Jag vet t ex att jag vill ha en viss lampa i fönstret i Olivers rum och hur det ska se ut, nu ska jag bara hitta någon som säljer den :) Om ungefär en och en halv vecka börjar projekt a la Olivers rum!
Vi började denna soliga dag med ett besök på BVC, läkarundersökning stod på schemat. Oliver fick godkänt på alla punkter och kunde stolt visa farbror doktorn att prata det kan jag (mun gick i ett under hela besöket) Jag har ju gått runt och sagt att Oliver väger över 10kg men det får jag nu snällt ta tillbaka, Oliver väger 9890gram och är 76cm lång. Vi provade ju att väga Oliver hemma och då visade vågen 11kg så vi tänkte att vi drar av ett halvt kilo :) Till min fördel kanske,  för då måste ju jag också väga ett kilo mindre.
Konstig apa som rörde sig vid minsta rörelse :)
Den blev genast poppis bland grabbarna
Nils höll hårt om lilla apans svans
Efter BVC traskade vi vidare till krysset för lite lunch med Ellinor och Nils, måste säga att maten var riktigt god så dit blir det fler besök i höst :) Vi kunde även avnjuta den goda lunchen ute i solen, extra plus i kanten. Efter mysig lunch promenerade vi till Liam och Sofie för playdate och fira Sofie som fyller år idag. Där bjöds det på kaffe med dopp, smaskigt värre. Efter en heldag med mammor och barn begav vi oss hem till pappa Abbe, där väntade det bus & lek för Oliver och en löprunda för mig! Nu är jag helt slut i mina ben som började dagen med en Powerwalk imorse på 4.2km,  sedan promenad på sammanlagt 8km och därefter löprunda på 3.2km. Nu blir det slappa i soffan, jag tycker nog allt att jag är värd det efter dagens alla promenader!

3 kommentarer:

  1. Duktiga du! vi var också på bvc igår Wera vägde 8700 gram och var 70 cm...med andra ord, lilleman är numera storeman:) Massa kärlek till er!

    SvaraRadera
  2. Vilken tungviktare Oliver är, 9890 kg är bra mycket mer än 10 kg. ;) Kram från Weras farmor.

    SvaraRadera
  3. Åh tänk om jag hade en liten lättis här hemma :) Då hade mina armar fått vila lite..hihi men tjejer brukar ju vara lite lättare än grabbarna. Miss u girlfriend! Trevlig att Weras farmor tittar in här då och då. Kram på er! (haha såg precis att jag skrev kg istället för gram :) )

    SvaraRadera