lördag 13 augusti 2011

Fredagsmyser i Branäs

Dagen började såklart med powerwalk!
I fredags blev det inget fredagsmys hemma med pappa Abbe på Låkis istället tillbringade vi den ihop med morbror och kusin Ida uppe i Branäs, och vi hade en strålande dag med diverse aktiviteter :) Bland annat så besökte vi Naturpralinen, värmländskt choklad...det blir inget utlåtande än om Chokladen för asken är fortfarande oöppnad, de ni! Efter lite sightseeing i sysslebäck och en sväng till den lokala handeln var det dags för lite bärplockning. Plockade ihop och fick i alla fall med mig ett kg lingon som jag hade tänkt att använda till sylt, men jäklar vilken tid det tog att rensa dessa bär...hade tänkt att plocka 4liter (= 2kg) men nu i efterhand är jag glad att det inte blev så för då hade jag nog  fått suttit hela natten och rensa lingon:) Men det är faktiskt lite charmigt att plocka bär och sedan rensa, man får VÄLDIGT mycket tid att tänka och reflektera på saker och ting!
Spännande att krypa runt på den stora altanen

Choklad som är tillverkad i Värmland
Så vackert!
Ida redo att plocka bär med faster
Oliver fick vänta i vagnen med morbror
Fina lingon hittade jag allt
 Efter att jag tillbringat ett x antal timmar att rensa lingon blev det fredagsmys med ett glas rött med ost & kex, helt enkelt en fredag i min smak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar