fredag 1 april 2011

Sitta är väl ingen konst!

Händelser, händelser och fler händelser. Det är ungefär hur vår vardag har sett ut sedan Oliver föddes. Det händer så himla mycket saker hela tiden och ibland hänger man inte själv med. Ibland glömmer jag till och med att berätta för Abbe om allt som händer på dagarna men blir påmind när han ropar och säger "kom och kolla vad Oliver kan göra", hehe då kan det hända att det Abbe vill visa mig har jag redan sett men har helt enkelt glömt bort att berätta. Sedan blir man lätt rörd när man har barn;) Eller i alla fall jag, men jag är ju lite känslig också! I lördags när vi satt och åt frukost fick Oliver en liten bit smörgås av mig. Han tog den lilla biten ifrån sitt bord, tog upp den i sin hand och studerade den lite och sedan stoppade han den i munnen och började tugga. Ett lite exempel hur lätt ens barn kan göra en rörd och stolt:) Pjoskpjoskpjosk!! Det är helt underbart att vara förälder.

Senaste dagarna har Oliver börjat intressera sig mer och mer för att leka i myspölen på egen hand. Nu kan jag sätta ned han i myspölen framför lite leksaker och sen kan han sitta där utan gnäll. Förut var det matstolen som avlastade mig men nu har jag hur mycket som helst han gillar; gåstol, babygym (men nu använder vi det väldigt sällan), soffa, fatboy, matstol, babysitter, myspöl och hoppgunga. Haha ibland går vi varvet runt för att sedan börja om igen, allt för att man ska slippa att behöva bära för mycket. Kan vi undvika att bär Oliver så gör vi det. Varför bära runt, när han gillar alla sina leksaker och aktivitetsleksaker, så ni som undrar varför jag har ont i ryggen så är det inte pga Oliver, utan min otränade kropp och klena rygg!

På jakt efter älgen!
Leker..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar