onsdag 27 april 2011

Äntligen tillbaka i bassängen igen!

Plask med pappa!
Då har vi äntligen fått vara med på babysimmet igen, efter förkylning, feber och krasslig mage är vi back in business igen! Det var härligt att se lilleman i vattnet idag, han sprattlade och hade jätteskoj:) Jag var faktiskt lite orolig att han skulle vara lite gnällig eftersom vi inte varit där på flera veckor och missat två sim, men han var så duktig och glad. Nu ser vi framemot nästa vecka, då blir det sim både onsdag och söndag.
Mig kan du inte lura...
Precis som alla andra onsdagar så har vi försökt att ha en lugn dag men det lyckades vi sådär med. Det började med att Oliver sov ett långt förmiddagspass vilket var jätteskönt för mig men mindre skoj för eftermiddagspasset. Oliver vägrade först att sova på eftermiddagen men efter en tur med vagnen somnade han gott, men vaknade efter 20 min och det är alldelse för kort powernap för lilleman. Med en grinig lilleman satt vi oss i bilen och åkte mot Bräcke, som tur var så somnade Oliver i bilen och sov ytterligare 15 min. Jag tänkte direkt när vi kom fram att det här kan gå hur som helst men i värsta fall får vi väl åka hem igen, men trots lite sömn på eftermiddagen klarade han simmet galant. När vi kom hem blev det lite bus och sedan svepte Oliver 300ml välling och somnade gott i sängen. Vi har nämligen slutat med gröten på kvällen och kör istället lite mer välling, fungerar mycket bättre och välling är betydligt mer poppis nu!
Dags för lite smarrig efterrätt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar