lördag 9 april 2011

Han har fått sin första tand!

Oliver har fått sin första tand, framtand på högersida! Nu fårstår jag allt dreggel, lite gnälligare än vad han brukar och allt han stoppat i munnen:) Under de senaste dagarna har vi trott att han varit på väg att bita sönder nappen för att han gnidigt och bitit på den. Nu har vi fått svaret, en kritvit liten tand är på väg upp och den är redan sylvass. Vi får se hur länge till jag kan amma, tur att vi har introducerat välling:) Så imorgon bär det av till Apoteket för att köpa tandkräm!

2 kommentarer:

  1. Nämen har han fått en tand!! lillkillen har blivit stor! Wera är fortfarande tandlös haha, verkar inte vara på gång än. Ja när tänderna börjar komma är det färdigammat haha!

    SvaraRadera
  2. Japp, en liten vit tand är på väg upp:) Han kommer ju bli hur gullig som helst när den kommer upp:)) Jag har faktiskt inte råkat ut för något bett än men man vet ju aldrig. Han är fortfarande lite tveksam till välling, det går ned lite men inte poppis. Men försöker få i han lite varje dag så han börjar vänja sig. Jag som trodde att det bara skulle vara att blanda ihop och slurp..men ack så fel jag hade!

    SvaraRadera