torsdag 7 april 2011

6-månaderskontroll och lunch med mammagänget!

Idag har Oliver varit på 6-månaderskontroll på BVC och fick godkänt av farbror doktorn. Det var tre veckor sedan vi var på BVC och visst har han växt sedan sist:) Nu väger Oliver 8150 gram och är 69 cm lång, det går undan nu! Men det får inte gå alltför fort, vill att han ska vara min lilla bebis ett litet tag till i alla fall:)
Oliver på mammalunch med sina polare!

Efter BVC var vi på mammalunch hemma hos Ellinor, lika trevligt som alltid när vi ses. Men oj vad timmarna flyger iväg!!! Jag och Oliver kom hem strax efter halv sju, då hade Abbe varit hemma i nästa två timmar och väntat på oss:) Så det blev nästan nattinatt för lilleman på en gång men han hann med lite mys med pappa, ett mål gröt och välling innan han somnade helt utmattad i sin säng. Nu ikväll har vi introducerat välling för lilleman och jag tror att det är en ny favorit. Så imorgon får vi prova igen och se om det går hem eller inte!
Välling ersätter nu amningsmålet på kvällen!

Nu blir det krubb för vår del och sedan får jag nog allt försöka komma i säng tidigt ikväll. Imorgon bär det av till Ullared med familjen Olsson/Andersson :) Trevlig kväll på er!

4 kommentarer:

  1. Ullared det du men då behöver ni lite fläsk så ni kan handla nåt häftigt.
    Hälsa kusinen Ida att jag laddar in lite på kontot.
    Du verkar ju fixa grodan också utan problem.

    Moffa

    SvaraRadera
  2. Hej på er! Äntligen har vi internet och kan se vad ni har för er! Oj vad han växer lille goa gubben från Göteborg! Välling, vi ska också börja har med mig ett paket fårn Sverige! Jasså det blir Ullared, fy tusan vad avis jag är på er, det finns ju så mycket fynd där ju! Pussa lilla Oliver från mig och säg att jag saknar honom!!

    Kramar i massor till er alla tre:)

    SvaraRadera
  3. Moffa: Oliver tackar så mycket för laddningen på kontot:) Hihi det var tur att vi fick reda på det på hemvägen för annars hade nog mamma gått loss på barnavdelningen:)))

    SvaraRadera
  4. Mia: Åh vad jag har saknat din blogg under veckan!!! Har tittat varje dag och hoppas på uppdatering och så äntligen!! Ni ser ut att haft det underbart i Singapore, men visst är det en shopping stad:)) Love it! Haha är du avis på Ullared efter att ha gått på Orchard road:)) I och för sig kanske Ullared har lite mer praktiska saker till barn, eller sånt man behöver ha här hemma:)

    Vi får ta en sväng i sommar gumman, vi lämnar barnen och åker:) Märkte igår att det nog är bättre att vara själv eller i alla fall ha två till händer.

    Saknar er massor gumsan! Pussa lilla Wera så mycket från mig och berätta hur mycket jag längtar tills vi ses!!! Kramar i massor till er alla!

    SvaraRadera