lördag 2 april 2011

Den multifunktionella mamman...

Det är precis vad vi mammor är, multifunktionella! Vad  finns det för något som vi inte klarar av??? Vi kan ta hand om ett barn och ge dem mat samtidigt som vi surfar och pratar i mobiltelefonen och allt detta klarar vi av att göra samtidigt, hur kommer det då sig att killar inte klarar av att ta hand om ett barn och göra ytterligare en sak till? Det går endast om den andra saken är inräknad i planeringen:) Hur hade vi klarat oss alla mammor därute om vi inte hade varit multifunktionella, det är inte mycket vi skulle få gjort om dagarna.) Det är i alla fall mitt nya favvoord här hemma!
En multifunktionell Oliver som vill leka med alla saker samtidigt:)

I går fick lilleman sitt första vykort i brevlådan, det var ett kort från hans tjejkompis Wera-Nicole som är i Thailand och har det lyxigt med sin mamma och pappa. Oliver tackar så mycket för kortet och hoppas att han snart igen får post, han tyckte att det var väldigt roligt! Vi är väldigt avis på lilla Weris som får vara i Thailand i hela två månader.
Fascinerad av sitt vykort

I dag har vi varit hos polisen för att skaffa pass till Oliver, oj vilken kö det var!!!! När vi tog vår nummerlapp var det på 77 och vi fick nummer 163. Vi orkade såklart inte vänta där så vi gick en sväng till Max för att ta en kaffe, och kom tillbaka efter 40min. Då hade det gått från 77 till 103, roligt värre. Men sedan hade vi sån tur att en snäll kille hade raffat åt sig massa nummerlappar och gav oss ett lägre nummer. Så vi sparade i alla fall 45min på det. Nu har vi i alla fall beställt ett pass och får det om ungefär en vecka. Efter all väntan var vi så hungriga så det blev ett till besök på Max:) YumYum!

Läser GP med pappsen
Nu har vi precis smält i oss en bit kladdkaka med kaffe och nu ser vi framemot lördagsmyset som börjar om en liten stund. Oj vad vi har gottat oss idag, vi får hoppas att jag är i form för en springtur på måndag för det här bådar inte gått inför Beach 2011. Trevlig lördag på er alla.

2 kommentarer:

  1. Hejsan Hjuvik,
    Gläder mig att Oliver fixat passet när kommer ni till Cape Town säg till så ordnar vi med biljetten.
    Väntar med spänning på när ni är res klara i Hjuvik.

    SvaraRadera
  2. Hej Moffa!
    Nu är jag snart ready to go! Passet får jag om ungefär en vecka:)Allt bra i Kapstaden? Är det varmt och skönt? Idag är det grått och mörkt i Hjuvik så jag chillar hemma med mamsen:0) Kram

    SvaraRadera