lördag 16 april 2011

Första besöket på Volvo, febern och mässa!

Igår kväll var det tänkt att jag skulle blogga om första besöket på Volvo och namnsdagsfirandet men det blev lite smått kaotiskt här hemma under kvällen så istället får det bli ett långt inlägg idag med mycket härliga uppdateringar:)
Off we go to pappas jobb...
Latjar på skrivbordet
Helt slut efter alla intryck!

Igår var vi äntligen och visat upp Oliver för Abbes arbetskamrater, det var verkligen på tiden!! Oliver blev genast poppis bland tjejerna! Det var roligt att äntligen fått ett ansikte på alla Abbes arbetskamrater, man har bara hört namnen på dem tidigare. På Volvo fick vi jättegott fredagsfika och Oliver fick en jättefin nalle, det är tradition att alla som arbetar på Volvo och tar med och visar upp sitt nyfödda barn får en nalle. Den är mjuk och go, Oliver började genast gosa med nallen:)
Gosiga nallen från Volvo

Efter Volvobesöket begav vi oss till My Baby för att inhandla namnsdagspresent till lillskrutten. Vi hittade jättefina namnsdagspresenter, och åkte hem nöjda och glada! Väl hemma tyckte jag att Oliver var lite varmare än han brukar vara, så jag var helt enkelt tyvungen att ta tempen på honom, och den visade 39.3 :( Han har aldrig haft feber tidigare så jag blev lite orolig, gav honom lite panodil och sedan sov han en stund. Därefter blev det lite mys med pappsen innan läggdags. När Oliver gick i säng vid halv åtta, hade tempen gått ned lite men magen var fortfarande krasslig. Strax efter klockan nio igår kväll vaknade han och såg inte alls ut att må bra, då hade tempen gått upp till 39.6. Vi lyckades somna om i vår säng i ungefär en timme, sedan fick han mysa i mammas famn i några timmar innan vi gjorde ett nytt försökt att natta. Vid 01 i natt somnade jag med handen i spjälsängen:))
Trots feber så orkade han leka med sitt nya pass

Eftersom Oliver är en sådan underbar liten krabat fick han fina namnsdagspresenter:)

Den här cool Nova Star jackan fick han av moffa
Small Paul napp & dregglis, och en Rockafella tshirt av mammi & pappi
Fint kort från gammelfarmor och gammelfarfar

Imorse beslutade vi att pappa Abbe och Oliver inte skulle följa med till Baby&Barn mässan eftersom Oliver kom i säng sent så sov han fortfarande när klockan var kvart i nio. Vi visste ju inte heller hur han skulle må idag så det var ett klokt beslut att han fick stanna hemma med pappa. Lite trist för kusin Ida som inte fick träffa sin kusse men de får mysa nästa helg istället. Mamma fick i alla fall dra iväg på mässa och göra lite fynd, och som vanligt hade jag kunnat shoppa loss mer än vad jag gjorde men jag behärskade mig. Det är ju som sagt snart dags för flytt och då är det en del som skall köpas. Men lite saker fick jag allt med mig hem till min lilla sjukling och lite goodiebags, me like. Varför är det inte mässor oftare, det är ju så himla skoj!
Hoodtröja och ziptröja från Nova Star
Strumpor och pyjamas från Lundemyr
Tre nya mössor (en saknas på bild), två topline mössor och en solhatt från geggamoja!
Ny smak på majskrokar, Vanilj. Få se om dem blir lika populära som vanliga majskrokar

Efter en trevlig dag på mässan med käre bror med familj, blev det lunch ute i solen med min älskade sambo. Lillskruttis har blivit mycket piggare, febern borta och bättre i magen. Jag tror att jag har hittat orsaken till febern och magproblemen, en till tand som ser ut att snart ploppa fram. Det sägs ju att barn får sämre immunförsvar när det är tänder på g, en vanlig förkylning kan leda till infektion i magen och feber. Skönt i alla fall att han ville ha mat och att humöret var på topp trots förkylning, feber och känslig mage:) Vi hann även med fika ute i det härliga vädret, älskar våren!
Fika ute i solen med mamma och pappa (den tredje inköpta mössan)
Galant att ha en extra matstol som man kan använda utomhus

Nu sover vår lilla prins gott i sin säng, vi får hoppas att han får sova bättre under kvällen än vad han gjorde igår. Dags för grillning för oss med ett glas rött, trevlig kväll på er!

2 kommentarer:

  1. Sjukt snygg NS jacka, jag vill också ha! Eller, Tyra vill ha!

    SvaraRadera
  2. Eller hur. Älskar den:) Såg dig på tv förra veckan, hihi rolig grej! Antar att du fick många bra tips, haha du får gärna dela med dig till en mamma som bara köper kläder till sitt barn numera:)

    SvaraRadera