tisdag 5 april 2011

Lycklig ♥

Idag har varit en sådan där dag när jag gått runt och känt mig enormt lycklig ♥ Känner mig så lyckligt lottad som har en helt underbar sambo och ögonsten till son, livet känns så himla härligt och det finns inget som skulle kunna vara bättre:) Ok då, en liten sak som finns på önskelistan och det är en förskoleplats till lilleman vid årskiftet...för just nu ser det väldigt mörkt ut. Vi var nämligen på informationsmöte idag och dem som sökte förskoleplats till januari i år går fortfarande och väntar på plats, det känns inte alls lovande. Men tänker inte låta det förstöra den här dagen. Det får bli ett projekt som börjar den 12 April, det är då vi kan skicka in ansökan dvs ett halvår innan Oliver fyller 1år!
Gillar att filosofera i myspölen

Efter öppna förskolan gick jag och Ellinor till Jerkstrands och lunchade. Vi lyckades tajma att våra två små troll sov så vi fick en lugn och mysig lunch. Efter lunchen smög jag in på "Stick in" där dem hade 50% rea på barnkläder, och nej jag kom inte ut tomhänt:)) Kom ut med en pyjamas, strumpor och Olivers första boxershorts men som sagt det var 50% så det blev en billig shoppingtur.
När vi kom hem var Oliver på så gott humör så vi busade och lekte för fullt innan det var dags för en powernap. Vi har haft en mamma och son dag idag för Abbe arbetar sent, så är det när det är rapportering:) Men någon måste ju dra in cashen också!! Eftersom det oftast är Abbe som tar hand om kvällsbestyren med lilleman innan läggning kändes det riktigt mysigt att bara jag och Oliver fick göra det idag:)
Kan själv!

Nu laddar vi för fullt inför morgondagens babysim, imorgon börjar vi Grodan. Skall bli roligt att se vad den här kursen har att ge, tror vi kommer att få göra mycket skoj med dem små. Uppdateringar kommer självklart imorgon. Nattinatti!

2 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg du har! En nyupptäckt blogg som jag kommer följa, och det är ju kul när man för engångsskull vet vem det är som bloggar :)

    ingen idé att oroa sig för dagis känner jag. Vi ligger väl hyfsat bra till ändå eftersom Tyra är så pass stor. Men det finns inget man kan göra känns det som. Till hösten ska ju alla 5 åringar till skolan också, så det kommer ju finnas betydligt fler platser än vad det finns i januari... Ett dagis vi var på tar inte in en enda under vårterminen för det är fullt, men 25 stycken på hösten när de stora barnen går över till skolan...

    SvaraRadera
  2. Vad skoj att du följer bloggen Linda! Vi följer eran med:) Kom precis på att jag borde lägga den bland bloggar jag följer:)

    Det brukar finnas platser här med i augusti men januari är svårare så vi får se. Lika bra att söka när man väl får det, hihi så man ligger bra till i kösystemet. Vi få hålla tummarna att det löser sig:)

    SvaraRadera