tisdag 8 mars 2011

På besök hos Kamprad!

Idag har vi varit och besökt Herr Kamprads varuhus i Bäckebol, och självklart blev det lite fynd! Vi åkte dit med några andra mammor och Olivers kompisar, hihi det blev ett besök på nästan fyra timmar. Det var tur att pappa inte var med, han klarar nog max en timme:) Men  som sagt vi var ju fyra mammor och fyra bebisar så det är väl inte så konstigt att vistelsen blev betydligt längre än vanligt, det blev ju självklart mycket tjöt och lunch på restaurangen. Billigare lunch får man ju leta efter, 30kr för Mat, Dryck, Kaffe och semla...det ni! We löve Ikea!
Off to Ikea
Föräldravänligt, det gillar vi!
Men mamma jag är ju hungrig...
På gott humör när vi kom hem

Som om det inte räckte med en semla idag så var vi ju bara tvungna att stanna vid Aleks och köpa Göteborgs godaste semlor (enligt GP, vi får se om det stämmer), hade ju lovat pappa att köpa semlor på självaste fettisdag :0) Synda synda synda, lite ångest för att jag inte hann ut på joggingrunda idag. Men på torsdag har Abbe lovat att han ska komma hem i tid så jag hinner ut en sväng. När vi kom hem var jag nog tröttare än vad Oliver var, men det var bara att hålla modet uppe och det blev massa bus och lek i myspölen. Nu stundar en god middag med min älskling, som har lagat biffar med svampsås...mmmmm gottigott. Sen får vi väl se om det slinker ned en semla också. 

2 kommentarer:

  1. Mmmm, semlor!! Jag åt så mycket semlor så jag höll på att storkna! fick hoppa den igår på öppnis för jag har lyckats klämma i mig tårta 6 dagar i rad!! vad hittade ni för fint hos kamprad? värsta bästa stället för mammalediga, billigt som sjutton!! Jag tycker oliver är så lik din pappa!

    SvaraRadera
  2. haha, hihi men det är gott med semlor! Men nu får det räcka ett tag. Hur gillar ni öppnis? Vi ska dit och sjunga imorgon, Oliver tycker det är väldigt skoj! Det blev inte så mycket hos Kamprad igår, spenderade bara 350kr:) Det blev lite saker till Oliver. Haha Ikea är nu mitt nya favvo ställe, billig lunch och roligt att gå runt och bara titta, samt handla lite billiga saker. Haha tycker du, vem vet han kanske blir mer och mer lik Moffa. Få nog ta och kolla på lite bilder när pappa är liten, så jag kan jämföra. Saknar dig kompis! Puss

    SvaraRadera