torsdag 17 mars 2011

Infektionstrams på BVC

Och det var precis vad det var, lite mer uppstyrt kunde informationsträffen om infektion varit. Doktorn pratade kanske i 20 minuter och sedan skulle vi ställa frågor. Men allvarligt, vi kom väl dit för att få information om olika infektioner men tydligen finns det bara tre stycken så nu jäklar är vi fullärda. Och tur var väl att Abbe inte tog ledigt för det här, enligt BM var det väldigt viktigt att båda föräldrarna kom eftersom båda kommer vaba i framtiden. Nä allvarligt BVC, om ni skall ha informationsträffar i framtiden, får dem allt vara lite mer matnyttiga så man slipper gå därifrån som ett frågetecken. Vad fasiken innebär färgat snor??? Någon som vet får gärna berätta det för mig. Snor kan var genomskinligt, rött, grönt, gult osv osv, men vad innebär alla olika färger? Det hade ju varit bra att få veta t ex vad grönt snor kan bero på eller vad som orsakar rött (snor med blod i). Nu var kanske färgat snor inte det viktigaste men jag tycker inte man bara säger färgat snor utan att ge någon bekrivning av saker och ting. Lite bättre förklaringar hade dem faktiskt kunnat bjuda på. Jaja nu fick jag tjata av mig lite och nu känns det bättre.
Lek i myspölen hinner vi med varje dag
Och så här trött blir man efter
Flyger flygplan med pappa medan mamma...
Fortsätter baka pappas fredagsfika

Idag har jag och lilleman varit lite trötta, hihi det kanske beror på att vi ligger och gosar i sängen för länge på morgonen:) Håller tummarna för att vi inte håller på att bli sjuka, få lägga mig tidigt ikväll så vi är utvilade till fredagsmyset imorgon:) Vi skall även en sväng till BVC på 5 månaderskontroll, spännande att se vad Oliver väger nu. Jag tror nog att han kan väga runt 7.6kg och vara runt 67.5cm lång, vi har nämligen börjat nalla på 74 kläderna och jag tycker inte att dem känns speciellt stora för honom. Men det får vi svar på imorgon, älskar dessa kontroller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar