lördag 5 mars 2011

Lördagsmys lite här och där!

Vilken dag vi har haft och vilket väder, är våren här för att stanna nu???Hoppas hoppas hoppas:) I dag har vi haft lördagsmys lite överallt, det började med Maxi där vi hämtade Olivers nya leksaker som jag har beställt på ABC leksaker..mycket fina och ergonomiska. Olivers första boll kom idag, inte vilken boll som helst utan en sensoboll! Därefter styrde vi bilen mot My Baby, där inhandlades ett blå-prickig förkläde för alla kladdiga måltider..hihi nu har han en likadan som sin söta kompis Wera:) Det blev också en greppvänlig mugg av märket MAM, Oliver börjar intressera sig för att greppa flaskan själv, men utan handtag är det lite för svårt. Det var nära att en Paul Frank napphållare också slank ned i påsen men jag hejdade mig i sista sekund, men nu ångrar jag mig så på måndag får vi åka tillbaka:) Efter det blev det en sväng till Sisjön där jag fick ett par nya löparskor av min älskade sambo så imorgon eller på måndag då är det dags för första löprundan på över ett år!! Självklart blev det en sväng in på Babyproffsen också, men där kom vi faktiskt bara ut med en praktisk resetallrik till Oliver. Sen åkte vi till Göteborgs bästa sushi ställe som ligger i Eriksberg, det var ju så himla fint väder så det blev även en promenad längs kajen..mysmys!

Roligt att få vara med vid bordet
Sushi Eriksberg
Mys vid kajen!
Vilket väder det var...
Myspys vid kajen!
Hihi här var jag ju bara tvungen att gå in, och kom inte ut tomhänt
Dessa skall användas effektivt i vår!
Gillar sin nya boll
Bus i myspölen när vi kom hem, så skoj att Oliver börjar sträcka sig efter saker

Nu fortsätter vi lördagsmyset hemma och det är pastagratäng som står på menyn ikväll. Det blir även hockey för hela slanten, spännande att se vem som får kvala. Jag vill inte uttala mig om något än men jag har en önskan och den hoppas jag slår in ikväll, det är i alla fall ett lag som jag hoppas kommer ner i kvalserien och som förtjänar att vara där:)) Få se om önskan slår in eller ej! Myspys på er alla!

2 kommentarer:

  1. Åhh Small Paul har så häftiga saker, vi tänkte köpa deras åkpåse men den var så dyr!! Jasså har han fått en likadan som Wera fast blå, va snygg han måste vara i den:) Lillgubben! Har också tänkt på att börja laga egen mat och mosa frukt själv, då har man bättre koll på innehållet och troligvtis är det mycket mycket bättre! Ni verkar också ha haft fint väder i helgen! verkligen kanon väder, lite trist att åka till värmen n u när våren kommer! Pussar i massor till er från oss Uppsalabor:)

    SvaraRadera
  2. Eller hur gumman! Jättehäftiga saker och det kommer bara in mer och mer, me like! Japp tyckte det var dags lilleman fick en nu när han äter hela tiden, provade den idag innan vi åkte in till stan. Perfekt när man inte vill att kläderna ska vara full med mat. Det är faktiskt lite roligt att göra egna puréer, och så vet man vad de innehåller. hihi du måste ju prova att göra Avocado!!!

    Även fast våren är på väg så slår det inte en resa till Thailand i två månader, så avis på er! Saknar er gumman! Puss till er alla

    SvaraRadera