onsdag 30 mars 2011

20 juni går flyttlasset från Hjuvik till Låkeberget!

Äntligen kan jag skriva, berätta för alla och allt annat jag vill , för nu är vår nuvarande bostad uppsagd och den 20 juni går flyttlasset till vårt nya hus:) Känns så konstigt, vi ska flytta in i vårt hus...no more hyra!! Åh vad vi längtar nu, det är faktiskt snart bara två månader kvar!!! Och Oliver ska äntligen få ett eget rum, haha får se om alla hans saker får plats:)) Ska bli så roligt att inreda och fixa med det nya huset, inte längre gå och irritera sig på att man inte får byta tapeter eller ha det som man vill. Nu får jag göra vad jag vill och när jag vill, hehe i alla fall nästan. Det går inte en dag utan att jag måste titta på bilderna från radhuset, och ju mer vi tittar ju mer längtar vi. Känner mig så lycklig!! Visst har vi haft det superbra i Hjuvik men man har liksom aldrig fått till det som man vill ha det, det blir ju lite restriktioner när man hyr. Vi har för övrigt haft otroligt trevliga hyresvärdar så om det är någon som letar eller längtar efter att bo i ett litet rött hus vid vattnet i Hjuvik hör av er till oss. Och måste påpeka att så mycke närmare vattnet kan man inte komma som vi bor nu, det kommer vi självklart att sakna.
Längtar, längtar, längtar!!!

Och vi har sådan tur att grannen också är nyinflyttade (aug 2010) och har en son på 2 år, och beräknad bebis i Mars. Så Oliver kommer nog få sig en lekkamrat i området också! Sedan kommer vi att ha nära till alla i mammagruppen och kunna vara med på lite spontana saker som vi idag missar ibland pga avstånd:) Så mycket positivt och så mycket skoj vi har framför oss!!! Längtar massa massa massa. Hihi och så hoppas vi på att förskolan Låkeberget kommer att ha plats för lilleman i januari när mamma ska börja arbeta igen :0)

4 kommentarer:

  1. Jag kan se mig själv i det köket med ett glas rött i handen väntandes på en god bit kött som farbror Abbe har grillat ute på altanen. Ser jättemysigt ut älskling, vi kommer!! Gud va kul, då får du inreda Olivers eget rum, kan tänka mig att du kommer göra underverk av radhuset och speciellt olivers rum va?? Du blir nog ännu större kund hos nidsforkidz haha! Perfekt med grannar som har barn i samma ålder och närhet till de andra mammisarna, allt låter grymt mina kära vänner förutom att det inte ligger nära oss:(

    Puss puss på er och en extra stor puss til min söta gudson!! Har ni fått vykortet?

    SvaraRadera
  2. Förstår att ni längtar. Alltid kul med något eget som man får göra som man vill med.
    Inreda är också så himla roligt, allra helst barnrum. Det gillar jag skarpt. Lilla E skall få sitt rum fixat framåt somaren, jag längtar nog mer än henne.

    Det lilla jag sett och hört så verkar det inte vara alltför mycket att göra. Klokt tänkt, allt tar längre tid än man tror och barnen är små så pass kort tid.

    Ev blir det en sommartripp neråt landet för oss på semestern. Om det blir så måste vi komma förbi och se hur ni har det.

    Ha en bra tisdag!
    Kram H

    SvaraRadera
  3. Mia, ja nu längtar vi jättemycket tills vi får flytta. Hoppas att tiden går fort fort fort!!! När ni kommer i sommar måste ni stanna i några dagar, ni kommer väl några dagar innan Roxette??? Åh det ska bli sååå skoj!! Vad bra att du kan sig dig med ett glass rött i köket för där kommer vi nog tillbringa en del sena nätter när ni är på besök, hehe om vädret inte tillåter oss att sitta ute.

    Haha ja det kommer väl bli en del besök på Nids 4 Kids, men deras största kund är nog ni:)

    Hoppas att lilla Wera har kryat på sig och att febern är borta. Har det slutat regna?? Hoppas att solen har börjat tittat fram så ni kan sola och bada. Saknar er jättemycket. Pusssss

    SvaraRadera
  4. Hella. Det ska verkligen bli skönt att få något eget, som vi har letat och längtat:) Och nu är det äntligen verklighet. Vad bra att du gillar att inreda barnrum behöver jag något tips vet jag var jag skall vända mig:))

    Stämmer bra, det är inte alls mycket som behöver göras. Känns väldigt skönt!! Nu ska man bara köpa inredning (hehe och det blir nog inga problem för shoppa det gillar jag)men vi köper inte på oss något i förväg mer än det vi absolut vet vi ska ha. Vill hinna bo in oss lite innan vi börjar handla:)

    Roligt att ni kanske kommer till Göteborg i sommar, det tycker jag allt ni ska göra. Då får ni absolut komma förbi, ni får gärna bo hos oss. Vi kanske inte har fått allt i ordning men extra madrasser och plats det har vi:)

    Hälsa familjen så gott!

    Kram

    SvaraRadera