måndag 18 februari 2013

Vecka 30+0

Yeaj only 10 weeks to go!!! Tjoho nu har jag gått in i graviditetsvecka 31, och har avverkat 75.4% av den här graviditeten. Det innebär att det bara är 69 dagar kvar till BF, så skönt! Dagen till ära har jag varit på Östra och tittat på våra små , härligt att få se dem i magen efter nästan 2 veckors uppehåll. Allt ser bra ut och de växer som det ska, följer sina kurvor och har det helt enkelt väldigt bra i magen :) Även fast Micro (TV2) är lite mindre och om man jämför med en enlingsgraviditet så ligger h*n på -25.9 % , läkarna är inte oroliga eftersom det är vanligt i en tvillinggraviditet men pga detta vill de ha extra koll så att tvilling 2 fortsätter växa som den ska. Så i tre veckor framöver är det veckobesök på Östra igen, skönt då slipper jag gå och oroa mig i onödan. Känns som att de har bra koll på oss, är än en gång imponerad av sjukvården och speciellt på Östra. På onsdag är det dags för MVC besök igen, ska bli spännande att se hur mycket magen har växt sedan sist samt vad vågen visar. Sist var det fortfarande 12 kilo plus, men jag gissar på att jag har gått upp i alla fall 1 kilo sedan sist :)

Vikt våra små krabater idag:

Mini : 1530 gram

Micro: 1189 gram 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar