torsdag 7 februari 2013

Status på Mini och Micro!

Igår var jag på ultraljud för att titta på våra små, vikt och blodflöde kollade farbror doktorn på. Allt såg mycket bra ut och de små fortsätter följa sina kurvor, det känns så skönt! Läkaren förklarade att han skulle göra en extra koll på blodflödena på båda bebisarna på grund av att det just nu pågår en undersökning för TTTS (Twin-To-Twin-Syndrome), det är så liten procent som får det i Sverige men de vill kunna bli ännu bättre på att se det i ett tidigt skede och då även titta på olika flöden i kroppen på bebisen samt mellan mamma och bebis. Jag har sen någon vecka passerat den veckan då det är vanligt att TTTS uppstår men han sa att det även finns fall då de uppstått senare i graviditeten. Känns så skönt att specialmödravården i Göteborg har sådan koll, det gör att jag känner mig trygg och inte är så orolig. Egentligen ska nu specialmödravården släppa mig i en månad men de vill att jag i alla fall fortsätter komma varannan vecka tills nästa gång, skönt då har vi ny koll på vikt och blodflöde. Den här veckan uppskattas en bebis väga runt 1 400 gram i en vanlig graviditet, så vi ligger väl inte så långt efter! Läkaren sammanfattar min graviditet som en väldigt bra tvillinggraviditet trots mina krämpor, han sa att det kunde ha varit mycket värre. Kände mig genast mycket piggare!

Mini (TV1) = 1 198 gram

Micro (TV2) = 1 021 gram

SF mått (MVC besök idag) = 35 cm

Hjärtljud Mini = 144

Hjärtljud Micro = 140


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar